Контрольная работа по «Английскому языку»

Автор работы: Пользователь скрыл имя, 20 Марта 2013 в 11:54, контрольная работа

Описание работы

1. Напишите транскрипцию следующих слов:
Tune-[tju:n]; fog-[fɔg]; bed-[bed]; seat-[si:t]; pale-[peil]; hand-[hænd]; here-[hiə]; main-[mein]; large-[la:dʒ]; rich-[ritʃ]; type-[taip]; sole-[soul]; page-[peidʒ]; stop-[stɔp].

Файлы: 1 файл

кОНТРОЛЬНАЯ английский язык (1).docx

— 28.25 Кб (Скачать файл)

 

Экономический  факультет

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольная работа №1

 

по дисциплине «Английский язык» 

 

Вариант 1

 

 

 

                        Выполнил:

                                                                             

                                                                      Преподаватель:

                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2012

 

1.      Напишите транскрипцию следующих слов:

 Tune-[tju:n]; fog-[fɔg]; bed-[bed]; seat-[si:t]; pale-[peil]; hand-[hænd]; here-[hiə]; main-[mein];    large-[la:dʒ]; rich-[ritʃ]; type-[taip]; sole-[soul]; page-[peidʒ]; stop-[stɔp].

2.      Переведите следующие словосочетания:

 town library – городская библиотека;

football match – футбольный матч;

music school – музыкальная школа;

winter day – зимний день;

class work – классная работа;

sea water – морская вода;

school hours – школьные часы;

picture gallery – картинная галерея;

bus stop – автобусная остановка;

metro station – станция метро.

3.     Образуйте множественное число от выделенных существительных и произведите другие изменения в предложениях:

1. His sister has a very pretty child.

    His sisters are very beautiful children.

2. This man is an accountant.

   These people accountant.

3. The boy has a white mouse.

    The boy’s white mice.

4. That woman is our doctor.

    These women are our doctors.

5. Take the knife and put it into the box.

    Take the knives and put them in a box.

6. The book is on the shelf.

    The books on the shelves.

7. His foot is big.

    His feet are large.

8. There is a large factory in this city.

    There are large plants in the city.

9. This leaf yellow.

    These leaves are yellow.

10. There is an interesting story in this magazine.

      There are interesting stories in this magazine. 

4.     Замените существительные с предлогом “of” существительными в притяжательном падеже:

- the flat of my mother – my mother’s in flat;

- the children of my sister Mary – my sister Mary’s children;

- the letter of my friend – my friend’s letter;

- the stories of this writer – this writer’s stories;

- the younger daughter of my brother - my younger brother’s daughter;

- the house of his parents – his parents’ house;

- the rights of the women – women’s rights;

- the children of my sisters – my sisters’ children;

- the car of my grandparents – my grandparents’ car;

- the room of her brothers – her brothers’ room.

5.     Вставьте вместо пропусков определенные или неопределенные артикли, где это необходимо:

1. We have a lot of English books.

2. His father is rather old.

3. My wife is an economist.

4. My brothers are doctors.

5. That was a good plan.

6. The plans are on the table.

7. These are foreign magazines.

8. That is his wife.

9. I have a son and a daughter.

10. Where is the doctor? He is in his study.

6.     Заполните пропуски соответствующими предлогами:

1. I get letters from my parents every week.

2. My father works in a bank.

3. This boy goes to school every morning.

4. Put the notebook in the bag.

5. Take a pencil in the box.

6. The map is on the wall.

7. My father-in-law lives at a new house.

8. Our dog sleeps on the floor near the desk.

9. Tom is busy with his design.

10. He is at work.

7.     Раскройте скобки и вставьте подходящие по смыслу личные и притяжательные местоимения:

1. I often see them in the street.

2. She lives near us.

3. Who teaches him French?

4. She sits near me at the lessons.

5. I know her quite well.

6. His book is not interesting.

7. Our son studies at the University.

8. Their parents were born in Yekaterinburg.

9. My name is Ann.

10. Their friends often come to see her.

11. Our city is nice. Its streets are straight and wide.

12. Your dictionary is on that shelf.

8.     Раскройте скобки и вставьте подходящее по смыслу местоимение:

1. What colour are my pens?

2. This house is rather old.

3. This is our favourite classroom.

4. That square is large and beautiful.

5. What are these?

6. He has few relatives in Yekaterinburg.

7. We have little information.

8. Our new teacher has many problems.

9. I want to meet her myself.

10. Both students study at our Institute.

9.     Раскройте скобки и вставьте местоимения "some, any, no" или их производные:

1. There are some new words in the text.

2. No one is ready

3. There was someone at the door.

4. Is there someone in the office?

5. Have you any questions?

6. Take something to eat.

7. There was nothing on the table.

10.     Заполните пропуски глаголом "to be" в соответствующей форме:

1. The delegation was in London last year.

2. Yekaterinburg is a large industrial city.

3. I am sure she is at home now.

4. The flats in this new block are very comfortable.

5. He was a good sportsman when he was young.

6. All the students were present at the last lecture.

7. Are you ready?

8. This young woman is our English teacher.

9. Why are you late?

11.     Заполните пропуски глаголом "to have (got) " в соответствующей форме:

1. My friend Tom has got a large friendly family.

2. They have got their English lesson last Friday.

3. The group of students have got a very difficult examination last month.

4. They have got a comfortable flat in the centre of the town.

5. The room is large. It has got two windows.

6. He is very busy and he has got no time to think about it.

7. Have you got many friends abroad?

8. Who has the today's newspaper?

9. I have got some English books and journals.

12.     Употребите оборот "there+be" в следующих предложениях:

1. Look! There is someone at the front door.

2. There are a lot of students at the lecture now.

3. Don't you see? There are three lamps over the shelves.

4. There is only one window in this old house.

5. There was nobody at home last night.

6. There are twelve months in a year.

7. There are any letters on the table?

8. There is a nice park near your house?

9. How many rooms are there in your flat?

10. How much water is there was in the river last spring?

13.     Употребите глаголы, данные в скобках, в Present Continuous Tense:

1. Look! It rain.

2. I  have no time to talk with you now because I am working.

3. Don't you see? She is reading a newspaper at the window.

4. Listen! Mary is playing the piano.

5. The weather is good, the sun is shining brightly.

6. The engineers are very busy because they are testing the engine.

7. He is writing a business letter now.

8. Who is crossing the street over there?

14.     Употребите глаголы, данные в скобках, в Present Indefinite Tense:

1. We have read English texts in class every day.

2. He always has prepared his homework carefully.

3. The pupils often have played tennis on Sunday.

4. The student has spoken three foreign languages.

5. The children has gone to the park every afternoon.

6. They have taken a lot of trips together.

7. We sometimes have traveled by car.

8. I have eaten lunch in the cafe every day.

9. He has walked to his office on weeks-days.

10. She usually has made a lot of mistakes in her tests.

15.     Поставьте глаголы, заключённые в скобки, в Past Indefinite Tense:

1. The film was interesting.

2. They had a lot of English books when they were students.

3. I took the dictionary from the shelf.

4. The lecturer showed us a new map.

5. Harry knew mathematics well.

6. My friend did well at school.

7. The students translated a lot of texts.

8. He closed the door and put the key under the mat.

9. We opened the windows before classes.

16.     Переведите следующие предложения на русский язык:

1. There will be a lot of people at the conference tomorrow. – Завтра на конференции будет много людей.

2. I'll be out tomorrow evening. – Я буду завтра вечером.

3. My parents will be at home next Saturday. – Мои родители будут дома в следующую субботу.

4. My new friend will remember me. – Мой новый друг будет помнить меня.

5. We shall stay at home tonight. – Мы останемся дома сегодня вечером.

Текст №1

Еще один день в жизни  королевы.

Королева Елизавета II просыпается в семь часов утра, пьет чай и читает «Таймс». Затем она принимает ванну и одевается. В восемб часов она слушает ВВС новости и завтракает с принцем Филиппом. После завтрака она звонит Королеве Матери. После она читает письма и ведет важную консультациюбизнеса с личным секретарем и работает с правительственными документами. В час дня онабыстро обедает в своей квартире в Букингемском дворце и в два часа оставляет дворец, чтобы открыть новую больницу. Там она говорит речь, пожимает руки и выпивает чашку чая. В четыре часа она возвращается во дворец и работает в своем кабинете. В пять часов она принимает иностранных гостей, а затем ведет последние встречи со своим личным секретарем. Вечером она устраивает вечер приема и разговаривает с группой бизнесменов.

В десять она смотрит телевизионные  новости, читает официальные бумаги и обзванивает по телефону некоторых  членов Королевской семьи. Примерно в одиннадцать она ложится  спать.

Текст №2

Ежедневная жизнь  в Лондоне.

Здесь мы находимся в Чипсайде. Это знаменитое лондонское место  – только квартал длиной в одну милю, тем не менее, здесь есть много деловых офисов и важных магазинов. Целая улица полна жизни. Такси, автофургоны, грузовики, легковые автомобили и автобусы проходят вверх и вниз, с утра до ночи.

Хотя есть такое движение, мы замечаем, что пыли мало. Дороги и тротуары сделаны из камня и когда идет дождь, нет никакой грязи.

С одиннадцати до одного часа движение очень занято. Очень опасно пересекать дорогу от одной стороны к другой.

Вскоре мы пришли к Банковской Площади, где главное здание банка Англии стоит на одной из сторон. Кроме  того, существуют важные здания Королевской биржи и официальная резиденция лорда-Мэра Лондона.

Занятые люди, которые спешат туда и сюда, бизнесмены и торговцы, но мы замечаем и лица туристов. Они  посещают известные общественные здания: Лондонский Тауэр, Собор Святого  Павла, британский музей, Национальную Галерею, Букингемский дворец, здание парламента, Вестминстерское аббатство, мосты над Темзой.

Недалеко от здания парламента стоит  Вестминстерское аббатство. В этом прекрасном здании мы можем узнать много об истории Англии. Большинство  Королей и Королев Англии были коронованы здесь.

Собор Святого Павла является великолепной церковью. Сэр Кристофер Рен был реставратором многих зданий в городе после великого лондонского пожара, в том числе и Собора Святого Павла.

Лондонцы и туристы наслаждаются экспедициями на пароходе вниз по Темзе от Вестминстера до Гринвича. Мы проходим под мостами и наблюдаем мрачные стены Лондонского Тауэра.

Это была крепость и тюрьма сотни лет.

Когда пароход движется под Тауэрским  Мостом звонок.

Наш пароход по-прежнему на пути к Гринвичу. Мы слышим сигнал Гринвичского времени по радио. Время по Гринвичу является стандартным временем.

 

 

 


Информация о работе Контрольная работа по «Английскому языку»