Автор работы: Пользователь скрыл имя, 12 Сентября 2013 в 12:53, контрольная работа
1. Generalities.
One of the areas of management is marketing. Marketing is the process of planning and executing the conception, pricing, promotion and distribution of ideas, goods, and services to create exchanges that satisfy individual and organizational objectives.
Задание 1. Прочтите и переведите текст. Спишите и письменно переведите вторую половину текста со слов: 2. A marketing mix.
1. Generalities.
One of the areas of management is marketing. Marketing is the process of planning and executing the conception, pricing, promotion and distribution of ideas, goods, and services to create exchanges that satisfy individual and organizational objectives.
Marketing makes products available where customers want them by transferring the ownership of products to buyers. The entire business organization is involved in a dual process of satisfying customer needs and achieving organizational goals.
Implementation of marketing concept begins and ends with marketing information about customers — first to determine what customers need, and later to evaluate how well the firm is meeting those needs.
A market consists of people with their needs, the ability to buy, and the desire and ability to sell. Markets are classified as consumer and industrial markets.
2. A marketing mix.
A business firm controls four important elements of marketing which are called a marketing mix.
A firm's marketing mix is the combination of the product, the price of the product, the means for its distribution, and the promotion of the product to reach a firm's target market.
A firm can vary its marketing mix by changing any one or more of these ingredients. Thus a firm may use one marketing mix to reach one target market and a second, somewhat different marketing mix, to reach another target market. For example, most automakers produce several different types of vehicles and aim them at different market segments based on age and income.
1) The product ingredient of the marketing mix includes decisions about the product's design, brand name, packaging, warranties, and the like.
2) The pricing ingredient includes both base prices and discounts of various kinds. Pricing decisions are intended to achieve particular goals, such as to maximize profit or even to make room for new models. The rebates offered by automobile manufacturers are a pricing strategy developed to boost low auto sales.
3) The distribution ingredient involves not only transportation and storage but also the selection of intermediaries.
4) The promotion ingredient focuses on providing information to target markets. The major forms of promotion include advertising and publicity.
The "ingredients" of the marketing mix are controllable elements. A firm can vary each of them to suit its organizational goals, marketing goals, and target markets.
Фирмы контролируют четыре
важных элемента торговли которые называются
маркетинговой стратегией. Маркетинговая
стратегия фирмы – это
Составляющие маркетинговой стратегии – контролируемые элементы. Фирма может менять каждую из них в зависимости от целей фирмы и целей фирмы.
Задание 2. Напишите перевод следующих терминов из текста на русский язык.
1. PRICE (noun) – 1. The quantity of one thing that is exchanged or demanded in barter or sale for another thing. 2. The amount of money given or set as consideration for the sale of a specified thing. Цена – 1. Количество одной вещи, которую требуют при бартере или продаже за другую вещь. 2. Сумма денег, которую дают при решении приобрести обусловленной вещи.
2. PROMOTION (noun) – 1. The act or fact of being raised in position or rank. 2. The act of furthering the growth or development of something. Продвижение – совершение подъема в соответствующих позициях.
3. DISTRIBUTION (noun) – the marketing or merchandising of commodities. Распределение – предметов торговли или товарного продукта.
4. MARKET (noun) – 1. A meeting together of people for the purpose of trade by private purchase and sale. 2. The cource of commercial activity by which the exchange of commodities is affected. Рынок – 1. место собрания людей с целью продажи или покупки товаров. 2. курс коммерческой активности, с воздействием на процесс товарного обмена .
5. PUBLICITY (noun) – an act or device designed to attract public interest. Гласность – поступок или план по привлечению публичного интереса.
Задание 3. Напишите английские эквиваленты следующих слов и выражений из текста.
Процесс планирования - planning ; продвижение и распространение - promotion ; товары и услуги – commodities, goods ; индивидуальные и организационные цели – personal and organization targets ; наличный - cash ; потребитель - consumer ; двойной процесс – double process ; потребительский рынок – consumer’s market ; ценовая стратегия – price stragedy ; рекламирование - promoting; посредник -mediator.
Задание 4. Заполните пропуски необходимыми словами и выраже-ниями из текста:
Задание 5. Ответьте письменно на следующие вопросы по тексту.
Задание 6. Перепишите слова из текста и подчеркните в каждом из них ударный слог.
Marketing, products, available, transferring, ownership, entire, business, organization, satisfying, implementation, concept, information, about, determine, evaluate, consists, ability, industrial, combination, promotion.
Задание 7. Одно слово в каждой группе (строке) имеет отличающееся от других произношение ударного гласного звука. Выпишите эти слова.
Model: him swim life ticket. life
(так как: [him] [swim] [laif] [tikit])
1. can may have that may
2. will win file guilty file
3. party charge fare large fare
4. for four flour brought flour
5. both wrong most toast. both
Задание 8. Определите, к какой части речи относятся слова из текста, переведите слова на русский язык, укажите словообразовательный суффикс или префикс.
Management –управление (ment – суффикс), conception – концепция (tion – суффикс), organizational – организационные (al – суффикс), objectives, customers – покупатели (ers – суффикс), ownership – собственность (ship – суффикс), available – полезный (ible-суффикс), buyer - покупатель, information – информация (tion – суффкс), evaluate – оценивать (ate – суффикс), industrial – индустриальный (ial- суффикс) , marketing – торговля (ing –суффикс), different – разный( rent-суффикс), decisions – решения (ions –суффикс), warranty – гарантия (ty – суффикс) , intermediaries – посредник (aries – суффикс) , controllable – контролируемый (able – суффикс) .
Задание 9. Перепишите текст, вставляя необходимые по значению слова из предлагаемого перечня.
cash; business; assets; to cover; large;
capital; service; expenses; depend;
In setting up a business , the first thing to do is to estimate how much capital will be needed immediately. What fixed assets will be needed? What current assets?
There is then the question of how long it will be before the product, or service, becomes established and cover starts flowing in. This will mean estimating carefully the cash for this initial period, and how much working capital will be needed expenses them.
The amount needed will depends entirely upon the type of business, how large it is going to be, and how long will it be before the business will begin to “pay its way”.
Задание 10. Переведите предложения на русский язык и выпишите герундий.
1. I know about his having returned from Moscow. Я знаю , что он уже возвращается из Москвы. Having retuned.
2. They started working two days ago. Они начали работать два дня назад. Started working
3. His coming so late seemed strange to everybody. Его поздний приход показался всем очень странным. coming
4. We regret his not being sent to the conference. Мы очень жалеем , что его не послали на конференцию. Not being
5. I object to your discussing this problem now. Я против обсуждения этой проблемы сейчас. discussing
Задание 11. Переведите предложения на русский язык, обращая внимание на употребление причастия I (Present Participle) и причастия II (Past Participle). Выпишите причастия.
impression. Продемонстрированные в институте новые находки произвели впечатление.
4. This letter, having been addressed to the wrong house, never reached my friend. Письмо было оправлено на неверный адрес никогда не дойдет до моего друга.
5. Being brought to his lodging, the surgeons examined his wound but there was no hope; that very evening he died.
Задание 12. Переведите предложения на английский язык, используя конструкцию “Сложное дополнение” (Complex Object) и подчеркните данную конструкцию.
Задание 13. Перепишите предложения с конструкцией “сложное дополнение” (Complex Object) , вставляя необходимые по значению глаголы из предлагаемого перечня.
cry , cycle, happen, open, run, tell, crawl
Задание 14. Прочтите ситуацию и напишите предложения со словами в скобках в прошедшем совершенном времени (Past Perfect).
Model: You went to your friend’s house but he wasn’t there.
(he / go / out) He had gone out.
(the film / already / begin). The film already have begun.
Задание 15. Перепишите предложения, раскройте скобки и поставьте глагол-сказуемое в будущем совершенном времени (Future Perfect).
2. I hope you will have gone to bed by eleven.
today.
Задание 16. Преобразуйте предложения из настоящего в прошедшее время, соблюдая правила согласования времен и делая необходимые изменения.
1. All of us know that she studied French at school.
2. She says that she will take her English exam in June next year.
3. We don't know where she lived five years ago.
4. He asks us if we know his address.
5. He always tells me that his father was a teacher last year.
Задание 17. Преобразуйте предложения с общими вопросами из прямой речи в косвенную, делая необходимые изменения.
1. The investigator asked me: "Do уоu speak French?". The investigator asked me if I spoken French.
Задание 18. Преобразуйте предложения со специальными вопросами из прямой речи в косвенную, делая необходимые изменения.
Задание 19. Преобразуйте предложения, содержащие просьбу или приказание в прямой речи, в косвенную речь.
Задание 20. Преобразуйте предложения из действительного в страдательный залог. Подчеркните сказуемое в страдательном залоге и переведите полученные предложения на русский язык.
Информация о работе Контрольная работа по "Английскому языку"