Автор работы: Пользователь скрыл имя, 19 Ноября 2013 в 18:52, контрольная работа
1. Вставьте артикль, где необходимо.
2. Вставьте some, any, no или оставьте пропуски незаполненными, смотря по смыслу.
3. Переведите на английский язык, употребляя глаголы в Present Continuous.
5. Поставьте следующие предложения во множественное число.
Переведите текст на русский язык: ROBOTS IN AGRICULTURE
Тест 5
1.Вставьте артикль, где необходимо.
When we want to write a letter, we take a piece of paper and a pen. We first write our address and the date in the right-hand corner. Then on the left-hand side we write a greeting. We may write, for instance, "My dear brother," "Dear Henry,"* etc., and then on the next line we begin the real letter. We must not forget to leave a margin on the left-hand side of the page. At the end of the letter we write "Yours," and then we sign our name. We put the letter into an envelope and close the envelope. On the envelope we write the name and address of the person who will receive it. We stick a stamp in the top right-hand corner, and then we post the letter.
2.Вставьте some, any, no или оставьте пропуски незаполненными, смотря по смыслу.
1. There was some soap in the box.2.There are some letters for you on the table.3. Were there any of our teachers at the stadium.4.There were some students from our group at the consultation last night. 5. Will there be any concerts at the club next month? 6.There were some yellow and green pencils on the table. People need oxygen for breathing.
3.Переведите на английский язык, употребляя глаголы в Present Continuous.
1. My sister is reading an interesting book.2.They go to school.3.You go to school?4.He works?5.Your grandmother goes to the store.6. He buys candy.7. Making your sister?8. Where children play.9. Why do you laugh?10. Where are they going?
4. Mother cooked a very tasty dinner yesterday. 2. Tomorrow Nick won't go to school. 3. Look! My friends are playing football. 4. Kate doesn't write letters every day. 5. Did you see your friend yesterday. 6.Did your father go on a business trip last month? 7. What did Nick do yesterday 8. When did Nick get up every morning. 9. Where will your mother go tomorrow. 10.I have invited my friends to come to my place yesterday.
5.Поставьте следующие предложения во множественное число.
1.Are this bookcases.2.Are these men.3. Are those planes. 4. Are the windows open.5.Are the boys near the windows.6.Those are not kings.7. Those are not queens.8. Those are not buses.9.These aren’t mountain.10. They are cigarettes.
Переведите текст на русский язык.
ROBOTS IN AGRICULTURE
The existing agricultural machines are not always good to perform necessary production operations. For example, the present-day tractor could have been working much faster if it were not for its driver who cannot withstand stepped-up speeds. The machinery currently in use makes selectionists adjust plants and even animals to suit its characteristics. But this is not easy: e.g., all milk-producing animals are to exhibit identical productivity and to yield milk within prescribed time limits. In other words, livestock breeding if put on an industrial basis, necessitates stereotyped herds.
Multiple problems also arise in plant breeding. Thus, for machine harvesting, tomatoes should ripen simultaneously and be equal in size. To “suit” the machines, man has had to develop, for example, dwarf-size trees and corn trees in which cobs all ripen to one height. However, such violence over heredity not seldom results in reduced productivity.
For reasons specified above, intensive work has been started on the development of robots designed specially for agriculture. It is worth noting that agricultural robots should be even more “clever” than their relatives in industry, for they deal with living nature. They should be more mobile, their “bionics” in the form artificial sensitive organs should be more logical. Such model of a mobile autonomous robot (MAR-1) has been already developed. It has two hands enjoying eight levels of freedom.
Its body is capable of rotating any side. The hydraulic “muscles” of each hand can lift up to 75 kg. Special measuring devices are designed to measure the force of compression or impact, the temperature and the humidity. The built-in watch gives a command to start the work.
РОБОТЫ В СЕЛЬСКОМ ХОЗЯЙСТВЕ
Действующие сельскохозяйственные машины, не всегда хорошо для выполнения необходимых производственных операций. Например современный трактор может работать гораздо быстрее, если бы не его драйвера, которые не могут выдерживать активизации скорости. Оборудование в настоящее время в эксплуатации делает селекционеров настроить растения и даже животных, чтобы удовлетворить свои характеристики. Но это не так просто: например, вся молочная продукция и продукция животных, чтобы выставлять той же производительности и доходности молока в установленные временные сроки. Иными словами, если животноводство поставить на промышленную основу, требует стереотипность стада.
Многочисленные проблемы также возникают в селекции растений. Таким образом, для машинной уборки, помидоры должны созревать одновременно и быть одинакового размера. “Костюм” машины, человеку пришлось разработать, например, карликового размера деревьев и кукурузы деревьев, в которых все початки созревают на одной высоте. Однако, такое насилие над наследственность не редко приводит к снижению производительности труда.
По причинам, указанным выше интенсивная работа была запущена в разработке роботов, разработанный специально для сельского хозяйства. Стоит отметить, что сельскохозяйственных роботов должна быть еще более «умные», чем их родственников в промышленности, поскольку они имеют дело с живой природой. Они должны быть более мобильными, их «Бионика» в виде искусственных чувствительных органов должно быть более логичным. Уже разработана такая модель мобильного робота автономной (Мар-1). Она имеет две руки, наслаждаясь восемь уровней свободы.
Его организм способен вращаться любой стороной. Гидравлические «мускулы» каждой руки могут поднять до 75 кг. Специальные измерительные приборы предназначены для измерения силы сжатия или воздействия, температуры и влажности. Встроенные часы дают команду, чтобы начать работу.
Информация о работе Контрольная работа по «Английскому языку»