Контрольная работа по "Английскому языку"

Автор работы: Пользователь скрыл имя, 27 Ноября 2013 в 11:36, контрольная работа

Описание работы

I. Переведите предложения:
II. Используйте формы вспомогательного глагола do:
III. Используйте вспомогательные глаголы:
IV. Вставьте в вопросительные предложения подходящий вспомогательный глагол:
V. Переделайте предложения, используя let me или let’s.
VI. Перепишите предложения, подчеркните сказуемое в пассивном залоге. Переведите предложения.

Файлы: 1 файл

aglysky_kontr_r.docx

— 32.20 Кб (Скачать файл)

ФЕДЕРАЛЬНОЕ ГОСУДАРСТВЕННОЕ БЮДЖЕТНОЕ  ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ ВЫСШЕГО  ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ 

«Российская Академия Народного Хозяйства и Государственной Службы при Президенте РФ»

Волгоградский филиал

 

Факультет государственного и муниципального управления

 

Кафедра лингвистики и межкультурной  коммуникации

Контрольная работа

По дисциплине «Английский язык»

 

 

 

 

 

 

Выполнила

студентка группы БкУЗ-200

 

Рецензент

Кандидат педагогических наук

доцент кафедры 
Томарева Ирина Геннадиевна

 
Волгоград

2013

 

 

 

 

II  ВАРИАНТ

  1. Переведите предложения:
  1. It is interesting. (это интересно).
  1. It is difficult. (это трудно).
  2. It is he who sang well. (он тот-кто хорошо поет).
  3. One can easily do it. (это легко можно сделать).
  4. This school is a new one. (эта школа является новой).
  5. He doesn’t want a new suit, the old one is his favourite. (он не хочет новый костюм, старый его любимый).
  6. One should go there. (один должен пойти туда).
  7. One can go to the cinema. (можно пойти в кино).
  8. One can not buy this picture. (никто не может купить эту картину).
  9. The book that you have read is very interesting. (книга, которую вы читаете, очень интересная).
  10. This is his book and that is mine. (это его книга и моя).
  11. He knows that I learn French. (он знает, что я учу французский).
  12. It is a fine dress that I want to buy. (это прекрасное платье, которое я хочу купить).
  13. He is right, i.e. I am wrong. (он прав, то есть, я ошибаюсь).

 

II. Используйте формы  вспомогательного глагола do:

do, don’t, does, doesn’t, didn’t, did.

Образец: I didn’t enjoy the film very much. It was far too long.

1. How long did it take you to drive to London last night?

2. How long does it usually take?

 3. Doesn’t/does anyone know the answer?

4. Where do you want to go for dinner this evening?

5. Don’t be silly!

 

III. Используйте вспомогательные глаголы:

do, don’t, had, has, hasn’t, have been, is, will, would have

Образец: John has left home. He is living in Italy now.

1. We have been waiting for hours, but he still hasn’t phoned.

2. You would have met her, if you will come earlier.

3. Do you still work in the shop, or have you got another job now?

4. I don`t want to be late, so I will have to take a taxi.

А теперь сделайте то же со следующими глаголами:

Are , didn’t, does, don’t, had, have, haven’t, is, was, were, will

5. Don`t shout! You will wake the baby.

6. We are still working. We don`t finished yet.

7. I was going to write to you, but I didn’t have time.

8. I wish I will seen John and Mary while they are staying here. 

 

IV. Вставьте в вопросительные  предложения подходящий вспомогательный  глагол:

do, does, has or have. Ответьте на вопросы.

Образец: Do you know what time it is? Sorry, I haven’t got a watch.

1. Do you finished yet? No. I’ll be another ten minutes.

2. Does anyone know where Angelo is? No. I don’t think she’s here this morning.

3. Has anybody seen Maria? Not me. I haven’t seen it for ages.

4. Do you think we’ll be late? Not if we hurry. 

5. Have you ever been abroad? Not yet. But I’m going to America next year.

6. Does anybody know the date? The seventeenth, isn’t it?

7. Do you like living in England? Yes, but I don’t like the weather much.

8. Have you ever read any Shakespeare? No, I’m afraid my English isn’t good enough.

9. Have anyone here got change for a pound? Yes, I’ve got two fifty-pence pieces.

10. Do you know what time the next train leaves? In about ten minutes, I think.

11. Does anybody know where the key to this cupboard is? He was in the library a minute ago.

 

V. Переделайте предложения, используя let me или let’s.

Образец: I’ll take your coat./ Let me take your coat.

I think we should go home now./ Let’s go home now.

1. I’ll help you. / Let me help you.

2. I think we should start now./ Let`s start now.

 

VI. Перепишите предложения,  подчеркните сказуемое в пассивном  залоге. Переведите предложения.

Образец: Two men tried to sell a painting that had been stolen.

1.  He told police he was willing to sell it cheap because it was stolen.

 (Он рассказал полиции, что он был готов продать это дешево, потому что это было украдено)

2.  A meeting was arranged at an airfield near Retford, where the money for the painting was to be flown in and exchanged, but the airfield had been staffed by police officers in plain clothes.

( Встреча была назначена  на аэродроме рядом с Редфорд, где должен был состояться обмен денег на картину, но аэродром был укомплектован сотрудниками полиции в штатском.)

3.  Mr. X took the painting to the airfield and was shown the money in a suitcase.

( Показав деньги в  чемодане , Мистер Х забрал картину с аэродрома.)

4. The buyer was then taken to see the painting in a barn. ( Покупатель забрал картину и рассмотрел её в амбаре.)

 

VII. Найдите вторую половину  предложений:

Образец: Petrol prices ... ... have been increased.

1. This jacket was made in Hong Kong.

2. Competition! 5000 prizes to be won.

3. Five people will be sent to candidates.

4. The telephone has been disconnected.

5. It appears the phone bill had not been paid

6. Further information is not permitted anywhere on this station

7. Before the storm everyone was told to stay inside their homes.

8. Smoking were killed in the rally.

9. The old town theatre is currently being rebuilt.

 

VIII. Перепишите следующие  предложения и переведите их  на русский язык, обращая внимание  на бессоюзное подчинение.

1. The invention I want to speak about is of great importance for our plant. (Изобретение, о котором я говорю, имеет огромное значение для нашего завода).

2. The ancient people believed the Sun was moving round the Earth. (Древние люди считали, что Солнце двигалось вокруг Земли.)

3. The X-rays passed through all the objects Roentgen placed in their way. (Рентгеновские лучи прошли через все объекты Рентгена на их пути.)

4. The young engineer knows the professor will give him some valuable advice. (Молодой инженер знает, что профессор даст ему несколько ценных советов.)

 

IX. Перепишите следующие  предложения и переведите их  на русский язык, обращая внимание  на функцию инфинитива, герундия  и причастия в предложении.

1. He was informed about their coming to Moscow. (Он был проинформирован об их приезде в Москву)

2. While building the bridge the workers used new materials. (При строительстве моста, рабочие использовали новые материалы.)

3. To study geometry means to train logical thinking. ( Изучение геометрии означает тренировать логическое мышление)

4. Making the report he demonstrated his new device. (Создав отчет,  он продемонстрировал свое новое устройство.)

 

  1. Прочитайте и письменно переведите текст.

Education in England.

The main division in schooling in England is between state and private education. The private sector includes the public schools and most of the progressive schools - where only the wealthy can afford to send their children. But as the large majority of English children are educated by the state, this article is about state schools.

At the moment, the school system is in a state of confusing change, especially the secondary school system. It used to be simple: from the age of five to 11, a child went to primary school. Then he took an exam called the Eleven Plus (tests in Arithmetic and English and «intelligence tests»). If he passed the Eleven Plus, he went to a grammar school; if he passed but not quite so well, he might go to a technical school; if he failed, he went to a secondary modern.

The results of the Eleven Plus were supposed to be based on the ability of the child; in practice, the exam favoured the middle-class child. The reason was obvious: middle-class parents valued the skills tested in the Eleven Plus and encouraged their children in their studies.

By the early 1950s, the percentage of pupils at grammar schools was as follows: 62% were from families where the father had a professional or managerial job, 12% were from families where the father was a semi-skilled manual worker, 7% were from families where the father was an unskilled worker. (The other 19% did not fit into any of these categories.)

The concept of a comprehensive school gained ground. Comprehensives are schools where pupils of all abilities are educated together. It seemed a good idea; certainly it had been proved that, under the old system, pupils at secondary moderns felt failures and of little value.

But then, in 1970s, a Conservative government took over from the Labour government. One of the first things the new Minister of Education did was to send out a circular slowing down the development of comprehensive schooling; this was done by giving Local Education Authorities the right not to «go comprehensive» if they didn’t want to. The result? A system in which comprehensive schools exist side by side with grammar schools and secondary moderns.

The main reason for this difference in quality is the Burnham Agreement which controls the staffing of schools and the salaries paid to teachers.

The number of staff in a school and the wage they’re paid depends on the number of Burnham units of a school (not, as one might suppose, on the number of pupils). Pupils  up to 13 count as 1 1/2 units, pupils of 13-plus count as 2, those of 15-plus as 4, 16-plus as 6 and those of 17-plus as 10. Up to 1973, the majority of pupils in secondary moderns left between the age of 15 and 16; now they have to stay till they’re 16. In grammar schools, all pupils stay to 16 to take «O»  level GCE, and over 50% stay on in the sixth form to take «A»  levels. As a result grammar schools have many more Burnham units, so are allowed to have more staff and to pay higher salaries. The staff-pupil ratios are about 15% more favourable to grammar schools than to secondary moderns. It’s not surprising that university graduates who choose to teach try to get grammar school jobs; the posts in secondary moderns  are left to the graduates of the colleges of education. In this way, the less gifted children have the less qualified teachers and are in larger classes.

 

Образование в Англии.

Основное подразделение в школьном образовании в Англии делится на государственные и частные учебные заведения. Частный сектор включает в себя публичные школы и наиболее прогрессивные школы, где только богатые могут позволить себе отправить туда своих детей. Но так как большинство английских детей воспитывает государство, эта статья о государственных школах. 
На данный момент, система образования находится в состоянии изменения, особенно в системе среднего образования. Это раньше было все просто: с пяти лет до 11, ребенок ходил в начальную школу. Затем он сдавал экзамен, который называется " Одиннадцать Плюс " (контрольная по Арифметике и английском языку и «тесты интеллекта»). Если он прошел Одиннадцать Плюс, то он пошел в гимназию; если он сдал, но не совсем хорошо, он мог бы пойти учиться в техникум; если ему это не удалось, он отправляется в среднюю современную. 
Результаты Одиннадцать Плюс должны были быть основаны на способностях ребенка; на практике, экзамен выступал в пользу ребенка среднего класса. Причина была очевидна: средний класс родителей оценили умения, проверяемые в Одиннадцать Плюс и призвали своих детей учиться.  
К началу 1950-х, процент учащихся в гимназии складывалась следующим образом: 62% были из семей, где отец был в профессиональной или управленческой сфере работы, 12% были из семей, где отец был полуквалифицированным чернорабочим, 7% были из семей, где отец был чернорабочим. (Еще 19% не вписываются в любую из этих категорий.) 
Концепция общеобразовательной школы получила землю. Общеобразовательные школы, где ученики всех способностей учатся вместе. Это казалось хорошей идеей, и, конечно, было доказано, что в рамках старой системы, учащиеся в общеобразовательной, современной школе чувствовали сбой и мало пользы. 
Но затем, в 1970-е гг. Консервативное правительство переняло от лейбористского правительства. Одну из первых вещей, которую  сделал   новый министр образования было: отправить циклическое замедление развития всестороннего школьного обучения; это было сделано путем передачи Местным Органам Образования право не идти «всесторонне» если они не хотят. Результат? Система, в которой общеобразовательные школы существуют бок о бок с гимназией и средними современными. 
Основная причина такой разницы в Бернхемском Соглашении, которое контролирует обеспечение школ и заработной платы учителям. 
Количество сотрудников в школе и заработной платы, которую им платят, зависит от количества единиц Бернхемской школы (как можно предположить, на количество учащихся). Школьники до 13 считаются как 1 1/2 единицы, учащиеся 13-плюс считаются как 2, 15-плюс 4, 16-плюс 6 , 17-плюс 10. До 1973 г., большинство учащихся в общеобразовательных средних современных оставляют школу в возрасте между 15 и 16; а теперь они должны остаться, пока им не исполнится 16. В гимназии, все ученики остаются до 16, чтобы принять «O» уровень GCE, и более 50% остаются в шестом классе, чтобы принять уровень «А». В результате гимназий больше Бернхем единиц, так что позволено иметь больше сотрудников и платить более высокие зарплаты. Соотношение персонала с учащимися около 15%, более благоприятный для гимназий, чем для средних современных. Неудивительно, что выпускники вузов, которые хотят получить работу в гимназии, выпускники педагогических колледжей. Таким образом, менее одаренные дети получают менее квалифицированных преподавателей, и учатся в больших классах.

 

  1. Прочитайте тексты и письменно передайте их основное содержание своими словами.

Schools and colleges in the USA.

There are eight year elementary school and four year high school in the USA. Universities and colleges provide higher education.

The American high school  offers a wide variety of courses: chemistry, physics, automobile mechanics, humanities, etc. During the four-year high school program the student studies four main subjects per year, and classes in each of these subjects meet for an hour a day, five days a week. The students usually meet classes in physical  education, music and art several times, in addition. If one fails a course, one repeats only that course and not the work of the entire year. Only about half of school-children finish high school and receive a high school diploma. The rest have to go to work.

There is a wide variety of universities in the USA. The colleges and universities charge fee for tuition. It costs a lot of money to study at an American college or university. The fee at some universities goes higher than three thousand dollars annually. One must have ten thousand dollars to send one’s daughter or son to study at the university. Not many families can afford that. About 60 per cent of college students are engaged in some employment during their school year to help their families pay their way through college. Scholarships are rare.

Some high-school graduates of the richest families go to private colleges and universities such as Harvard, Princeton  or Yale. The cost of study there is even higher.

At an American college a freshman is a first-year student, a sophomore is a second-year student, a senior is a fourth-year student. All students who  graduated from the senior course and who continue studying at a university are graduate students. Some graduate students who receive scholarships are called university fellows. The fellow assists a professor in a special field of research or takes responsibility for some classroom instruction.

A new student soon learns that he must pay his money to the cashier; receive a record of his semester grades from the registrar, get his faculty adviser to advise him and to approve his program of study. He discovers quickly that there are many kinds of deans each with a specific authority. He comes to know on sight the various heads of departments  of the university and to know very well the head of his own department.

Nobody guarantees college graduates any jobs after completing college. To get any job in America with 7 million unemployed is not an easy thing.

The oldest universities in Great Britain.

The oldest and the most celebrated universities of Great Britain are those in Oxford and Cambridge. (There are also universities in other cities.) Each of them has its own government, but the state defines their status and gives them the power to grant degrees to students.

Students have to pay fees. Most students do some paid work during their vacations, such as helping at the Post Office at Christmas and doing some seasonal jobs in summer, but practically none does paid work during the term-time.

In a few of the biggest universities, Oxford and Cambridge Universities among them, there are some seminars for postgraduate students but usually there are no regular courses for them.

The university is a sort of federation of colleges. The university prescribes syllabuses, arranges lectures, conducts examinations and awards degrees, but there is no single building which can be called the University.

It is more expensive to study at Oxford and Cambridge than at any other university and it is not easy to enter it. Colleges tend to admit young  men who are good at football or some other sport, sons of former students, or sons of respectable citizens or  millionaires who might support the university financially.

 

 

 

    Schools and colleges in the USA.

 

Universities and colleges provide higher education. Only about half of school-children finish high school and receive a high school diploma. The rest have to go to work. The colleges and universities charge fee for tuition. One must have ten thousand dollars to send one’s daughter or son to study at the university. Some high-school graduates of the richest families go to private colleges and universities such as Harvard, Princeton  or Yale. The cost of study there is even higher. Nobody guarantees college graduates any jobs after completing college.

Информация о работе Контрольная работа по "Английскому языку"