Автор работы: Пользователь скрыл имя, 04 Мая 2014 в 17:11, контрольная работа
I. Прочитайте и устно переведите на русский язык весь текст. Переведите письменно первый абзац.
II. Определите , являются ли утверждения:
а) истинными
b) ложными
c) в тексте нет информации
1. Giving and receiving gifts is an important part of business life in the Middle East.
2. You should always take an expensive gift when you visit an American company.
3. It’s embarrassing for Russian people to receive gifts.
III. Найдите лексические эквиваленты к выражениям из текста.
Переведите слова и выражения из первого столбика на русский язык.
Внесите Ваши ответы в таблицу.
Вариант 4.
I. Прочитайте и устно переведите на русский язык весь текст. Переведите письменно первый абзац.
In the Global Economy, it is more important than ever to know how they do things in other countries. Perhaps the key to a successful business trip is a genuine respect for other cultures. For the business traveller, the famous saying is certainly true: “Think globally, act locally”. Timing is everything in business. Western businesspeople, in particular, are obsessed with it – after all, “time is money”. But even in Europe, attitudes to timekeeping can still be regarded as local customs. In Germany or Switzerland, you should never arrive fifteen minutes late for a meeting, while in France, that is quite acceptable. If you agree to meet your Italian colleague at 12 o’clock and they arrive half an hour late, they probably won’t give you an excuse but will almost certainly have a great idea. And, as for the British, one cynical businessman has observed that they pretend to be German but, in fact, they would like to be Italian!
Cultures also view gifts very differently. In Anglo-Saxon countries, for example, businesspeople do not expect to receive presents from visitors, and anything more expensive than a small corporate gift like a pen could cause embarrassment. But in Asia, particularly in Japan and the Middle East, gifts have a much greater importance in establishing a personal and business relationship. Even there, gifts do not have to be very expensive, although they should be of a high quality.
But cultural stereotypes are rarely helpful when dealing with individuals. Nor all Americans are pushy and loud; not all English people are reserved and formal. The same is true of any culture. There are Italians who do not gesture and Japanese who never apologize. So, when you travel overseas, try to leave behind all ideas based on jokes and movies. Keep an open mind and you will meet individuals far more than cultural stereotypes.
Решение:
В Мировой экономике более важно чем когда-либо знать, как они делают вещи в других странах. Возможно, ключ к успешной бизнес командировке - подлинное уважение к другим культурам. Для бизнес-туриста необходимо знать известное высказывание, конечно, верно: “Думайте глобально, действуйте в местном масштабе”. Выбор времени - все в бизнесе. Западные деловые люди, в частности одержимы им – в конце концов, “время - деньги”. Но даже в Европе, отношения к хронометрированию могут все еще быть расценены как местная таможня. В Германии или Швейцарии, Вы никогда не должны прибыть на пятнадцать минут позднее для встречи, в то время как во Франции, это довольно приемлемо. Если Вы согласитесь встретить своего итальянского коллегу в 12 часов, и они прибывают на полчаса позднее, то они, вероятно, не дадут Вам оправдание, но будут почти наверняка иметь прекрасную идею. И, что касается британцев, один циничный бизнесмен заметил, что они притворяются быть немцами, но, фактически, они хотели бы быть итальянцами!
II. Определите , являются ли утверждения:
а) истинными
b) ложными
c) в тексте нет информации
Внесите Ваши ответы в таблицу
1. |
2. |
3. |
a |
b |
c |
III. Найдите лексические эквиваленты к выражениям из текста.
Переведите слова и выражения из первого столбика на русский язык.
Внесите Ваши ответы в таблицу.
10. to give up all believes 10. бросить все во что верить |
a) world economy b) to build human relations c) ethnic traditions
|
|
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
c |
b |
d |
a |
f |
g |
h |
i |
j |
e |
Ответ : 1.
V. Расположите фразы диалога в правильной последовательности (cоедините цифры и буквы). Внесите Ваши ответы в таблицу. Перепишите диалог в правильном порядке.
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
e |
d |
b |
a |
c |
d) Oh, hello. I’d like to speak to Alan, please
b) Hold the line, please. …. I’m sorry, she’s in the meeting now. Can I take the message?
c) Thank you. I will give her the message.
VI. Расположите части делового письма в правильном порядке (cоедините буквы и цифры). Внесите ответы в таблицу. Перепишите письмо в правильной последовательности.
1. |
|
||||
b |
a |
e |
d |
d |
c |
b) Ms. Wilson
JBD Bank
56 Cheapside
LONDON EC4Y 2WD
23 June 2013
e) I am writing to apply for the job of customer advisor, as advertised on your website on 13, June.
d) I have good personal skills, and I am very interested in banking. I am good at communicating with people. I am currently working part-time in a bookshop, so I have experience of dealing with customers and handling money.
d) I look forward to hearing from you.
Yours sincerely,
James Smith
c) 25 Wellington Road
LONDON NW10 4PZ
Федеральное государственное образовательное
бюджетное учреждение высшего профессионального образования
«ФИНАНСОВЫЙ УНИВЕРСИТЕТ
ПРИ ПРАВИТЕЛЬСТВЕ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ»
Kафедра «Иностранные языки- 5»
Специальность_________________
(направление)
КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА
по дисциплине «Деловой иностранный язык»
(Ф.И.О.)
(Ф.И.О.)
Информация о работе Контрольная работа по "Английскому языку"