Контрольная работа по деловому английскому языку

Автор работы: Пользователь скрыл имя, 18 Января 2015 в 23:44, контрольная работа

Описание работы

1. Прочитайте и устно переведите на русский язык весь текст. Переведите письменно первый абзац.
Different Cultures
II. Определите, являются ли утверждения:
а) истинными
b) ложными
c) в тексте нет информации
1. Giving and receiving gifts is an important part of business life in the Middle East.
2. You should always take an expensive gift when you visit an American company.
3. It’s embarrassing for Russian people to receive gifts.

Файлы: 1 файл

кр 1 по англ. вариант 4.docx

— 23.38 Кб (Скачать файл)

1.  Прочитайте и устно переведите на русский язык весь текст.         Переведите письменно первый абзац.

 

                                              Different Cultures

 

          In the Global Economy, it is more important than ever to know how they do things in other countries. Perhaps the key to a successful business trip is a genuine respect for other cultures. For the business traveller, the famous saying is certainly true: “Think globally, act locally”. Timing is everything in business. Western businesspeople, in particular, are obsessed with it – after all, “time is money”. But even in Europe, attitudes to timekeeping can still be regarded as local customs. In Germany or Switzerland, you should never arrive fifteen minutes late for a meeting, while in France, that is quite acceptable. If you agree to meet your Italian colleague at 12 o’clock and they arrive half an hour late, they probably won’t give you an excuse but will almost certainly have a great idea. And, as for the British, one cynical businessman has observed that they pretend to be German but, in fact, they would like to be Italian!

         Cultures also view gifts very differently. In Anglo-Saxon countries, for example, businesspeople do not expect to receive presents from visitors, and anything more expensive than a small corporate gift like a pen could cause embarrassment. But in Asia, particularly in Japan and the Middle East, gifts have a much greater importance in establishing a personal and business relationship. Even there, gifts do not have to be very expensive, although they should be of a high quality.

         But cultural stereotypes are rarely helpful when dealing with individuals. Nor all Americans are pushy and loud; not all English people are reserved and formal. The same is true of any culture. There are Italians who do not gesture and Japanese who never apologize. So, when you travel overseas, try to leave behind all ideas based on jokes and movies. Keep an open mind and you will meet individuals far more than cultural stereotypes.

 

Перевод первого абзаца

Разные культуры

В глобальной экономике более важно, чем когда-либо, знать особенности других стран. Пожалуй, ключом к успешной деловой поездке является неподдельное уважение к другим культурам. Для делового путешественника, справедливо знаменитое изречение: «думай глобально, действуй локально». Расчет времени – это самое важное в бизнесе. Западные бизнесмены, в частности, этим одержимы – в конце концов: «время – деньги». Но даже в Европе, взгляды на экономию времени все еще могут различаться в зависимости от местных устоев. В Германии или Швейцарии, вам нельзя никогда опаздывать более чем на 15 минут, в то время как во Франции – это вполне допустимо. Если вы договорились о встрече с вашими итальянскими коллегами на 12 часов, а они прибыли на пол часа позже, то у них, скорее всего, не будет оправдания, но почти несомненно будет замечательная идея. И, что касается англичан, один циничный бизнесмен заметил, что они ведут себя как немцы, но в действительности хотят походить на итальянцев.

      II. Определите, являются ли утверждения:

      а) истинными

      b) ложными

      c) в тексте нет информации

 

  1. Giving and receiving gifts is an important part of business life in the Middle East.

  1. You should always take an expensive gift when you visit an American company.

  1. It’s embarrassing for Russian people to receive gifts.

                    Внесите Ваши ответы в таблицу:

 

1.

2.

3.

a

b

c


 

 

III. Найдите лексические эквиваленты к выражениям из текста.

      Переведите слова и выражения из первого столбика на русский язык.

      Внесите Ваши ответы в таблицу.

 

  1. cultural stereotypes
  2. to establish relationship
  3. of high quality
  4. global economy
  5. to apologize
  6. a gift
  7. a custom
  8. stay objective
  9. restrained

     10.  to give up all believes

       a) world  economy

       b) to build human relations

       c) ethnic traditions

  1. of superior grade
  2. take a dim view of smth
  3. to be sorry
  4. a present
  5. a tradition
  6. keep an open mind
  7. reserved

 

 

 

 

Num

Выражения

Перевод

1

cultural stereotypes

Культурные стереотипы

2

to establish relationship

Устанавливать связи

3

of high quality

Высокого качества

4

global economy

Глобальная, мировая экономика

5

to apologize

Извинение

6

a gift

Дар

7

a custom

Обычай

8

stay objective

Оставаться беспристрастным

9

restrained

Сдержанный, ограниченный

10

to give up all believes

Отказаться от всех убеждений


 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

c

b

d

a

f

g

h

e

j

i


 

 

 

 

 

IV. Определите основную идею текста.

 

    1. Every country has its own culture, tradition and signs of difference.
    2. Think globally, act locally.
    3. When you do business abroad, it is important to give expensive gifts to businesspeople.

 

 

V. Расположите фразы диалога в правильной последовательности (cоедините цифры и буквы). Внесите Ваши ответы в таблицу.   Перепишите диалог в правильном порядке.

 

         

a) Thank you very much. Bye!

b)  Hold the line, please. …. I’m sorry, she’s in the meeting now. Can I take the message?

c) Thank you. I will give her the message.

 d)  Oh, hello. I’d like to speak to Alan, please

 e) Good afternoon, Sales and marketing.

 

1.

2.

3.

4.

5.

e

d

b

c

a


 

 

- Good afternoon, Sales and marketing.

- Oh, hello. I’d like to speak to Alan, please.

- Hold the line, please. ….I’m sorry, she’s in the meeting now. Can I take the message?

- Thank you, I will give her the message.

- Thank you very much. Bye!

VI. Расположите части делового письма в правильном порядке (cоедините буквы и цифры). Внесите ответы в таблицу.   Перепишите письмо в правильной последовательности.

 

 

 a) Dear Ms.Wilson,

 

 b)  Ms. Wilson

       JBD Bank

       56 Cheapside

       LONDON EC4Y 2WD

       23 June 2013

  c)  25 Wellington Road

       LONDON NW10 4PZ

 

  d) I look forward to hearing from you.

    Yours sincerely,

     James Smith

       

e) I have good personal skills, and I am very interested in banking. I am good at       communicating with people. I am currently working part-time in a bookshop, so I have experience of dealing with customers and handling money.

f) I am writing to apply for the job of customer advisor, as advertised on your  website on 13, June.

 

1

2

3

4

5

6

b

c

a

e

f

d


 

 

Ms. Wilson

JBD Bank

56 Cheapside

LONDON EC4Y 2WD

23 June 2013

25 Wellington Road

LONDON NW10 4PZ

Dear Ms.Wilson,

I am writing to apply for the job of customer advisor, as advertised on your  website on 13, June.

I have good personal skills, and I am very interested in banking. I am good at communicating with people. I am currently working part-time in a bookshop, so I have experience of dealing with customers and handling money.

I look forward to hearing from you.

Yours sincerely,

James Smith


Информация о работе Контрольная работа по деловому английскому языку