Автор работы: Пользователь скрыл имя, 18 Сентября 2015 в 22:07, контрольная работа
1. A sense of adventure
Only people willing to take the risk to succumb to the feeling of adventure.
2. Luck.
Luck in business goes hard.
3. A business background.
Conducting a business background check involves looking into a number of different types of public records in order to get a true picture of the history and present status of the company.
4. Good contacts.
The customer relationship management helps to establish good contacts, with the aim of converting them into prospects for future sales.
5. Financial backin.
Stable financial backin for small businesses is always an indicator of a competent formation of the economy in the country.
Автономная некоммерческая организация высшего образования «ПЕРМСКИЙ ИНСТИТУТ ЭКОНОМИКИ И ФИНАНСОВ» |
Факультет дистанционных образовательных технологий
КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА
по курсу: «Иностранный язык профессиональный»
Выполнил: |
Мельникова Елена Анатольевна | |||
Группа: |
01-2-12-Э(И) | |||
Контактная информация: |
79082480671@yandex.ru 79082480671 | |||
Проверил: |
||||
ФИО преподавателя | ||||
Дата: |
Оценка: |
|||
Примечания: |
||||
Пермь 2015 г.
content
TASC 1 |
3 p. |
TASK 2 |
4 р. |
TASK 3 |
6 р. |
TASK 4 |
7 p. |
TASK 5 |
7 р. |
TASK 1
1. A sense of adventure
Only people willing to take the risk to succumb to the feeling of adventure.
2. Luck.
Luck in business goes hard.
3. A business background.
Conducting a business background check involves looking into a number of different types of public records in order to get a true picture of the history and present status of the company.
4. Good contacts.
The customer relationship management helps to establish good contacts, with the aim of converting them into prospects for future sales.
5. Financial backin.
Stable financial backin for small businesses is always an indicator of a competent formation of the economy in the country.
6. A good marketing strategy.
A good marketing strategy should be drawn from market research and focus on the right product mix in order to achieve the maximum profit potential and sustain the business
7. Original ideas.
All good stories start with original ideas
8. Hard work and dedication.
Dedication and hard work - these qualities are key in achieving goals.
9. Ambition.
In business ambition indispensable quality
TASK 2
Лидеры бизнеса и истории успеха.
Сегодня мы расскажем вам об иконах Beauty-индустрии, которые буквально изменили облик косметической промышленности: компании estée Lauder.
Жозефина Эстер Ментцер, известная как estée, родилась в Квинсе, Нью-Йорк в 1908 г., дочь венгерских и чешских иммигрантов. С раннего возраста она была очарована лосьонами и настоями, которые разрабатывая ее дядя, химик. Она начала свою бизнес-карьеру в 1930-е годы, продавая его продукты ухода за кожей в Нью-Йорк, в салонах красоты и отелях.
В 1940-х годах она основала компанию estée Lauder вместе с мужем, Джозеф Лаудер. Ее первый крупный прорыв был в 1948 году, когда ей удалось получить место на прилавке в Нью-Йоркском престижном универмаге пятая Авеню.
Estée Lauder сочетала в себе амбиции и упрямство, что позволило ей вырваться вперед в мире бизнеса. Не боявшееся риска, она была первым из продавцов, новатором идеи раздавать бесплатные образцы продукции. Этот риск окупился, и она смогла расширить свой спектр продуктов по уходу за кожей и создавать другую косметику и парфюмерию. В 1960-е годы, она вошла в мужской косметический рынок, и продвигала очень успешную косметическую линию Арамис. Еще одной из ее блестящих бизнес-идей было медицинское тестирование косметики и создание косметики без отдушек.
Сегодня компания estée Lauder входит в многие известные бренды, такие как М. А. С., Бобби Браун, Томми Хилфигер, Донна Каран и многие, многие другие. Продукция продается в 130 странах мира, и компания имеет оборот свыше шести миллиардов долларов.
Семья всегда была очень важна для Еstée, и хотя компания стала публичной в 1995 году, большинство акций находится в собственности членов семьи Лаудер и в настоящее время возглавляет один из ее внуков.
К сожалению Еstée умерла в 2004 году, но она запомнится всем как предприниматель, который никогда не согласиться на меньшее, ведь можно быть лучшей.
1. Estée was born Josephine Esther Mertzer. - T
2. Estée’s parents were Bulgarian immigrants. - F
3. The first Estée counter was opened at Saks’ on 5th Avenue in 1938. - F
4. The company started to sell beauty products for men in the 1960s. - T
5. The Estée Lauder Company consists of mane well-known names. - T
6. The company went public at the end of the twentieth century. - T
TASK 3
TASK 4
Private limited company (Ltd)
This type of company is owned by a small group of individuals, the shareholders, who are very often the members of one family. You can only sell your shares if the owners are in agreement. You have limited liability so you only lose your investment if the company runs into trouble. You have a lot of paper work to do as you have to publish your accounts every year.
TASK 5
Group A: The target group is men who are over 40. You are aiming your product at professional men and so they will have a good income. Think about what men in this group would be interested in and what would encourage them to buy your product.
The name of the perfume should underscore a man's status and his style and standard of living, the Title should be short, to sound confident, to show strength. Offer names such as BOSS, MAN, ROCK, ROAR. The bottle should be classic shapes (square, rectangle, circle), made of plain glass cool colors. Box must be strict, unadorned. The advertisement can be placed in business magazines and Newspapers. The model must be wearing an expensive suit, expensive watch, to look confident.
Group B: The target group is women who are between 50 and 60. Think about what women in this group would find appealing and what image might help your product sell.
For women 50 years of age perfume should reflect her inner world. At this age she can't afford to be fashionable and choose a perfume that only like her. Perfume must be refined, aristocratic, stable, solid. Suitable titles from classical literature, from history. For example, the names of the successful, beautiful, happy women. The bottle should be of classical forms, a glass of warm saturated colors. The advertisement can be placed
Group C: The target group is young people who are between 18 and 25. Your group has a limited income as most of them will be students. Think about what image people in this group would be intrested in and what they would find appealing.
For young people offer unisex perfumes, which is suitable for boys and girls. And Parfum from the same series "For her" and "For HIM". The name to reflect the ease, the love. The bottles can be of different forms. For example in the form of an Apple, flower, drops, stars. Color flasks may be from light to dark, or a combination. As valid elements decars on the lid of the bottle, the box bow or flower. The advertisement can be placed in youth magazines.
Информация о работе Контрольная работа по курсу «Иностранный язык профессиональный»