Автор работы: Пользователь скрыл имя, 13 Мая 2013 в 22:54, практическая работа
На переднем плане-рыхлый грязный снег. Это тусклое и не'tgive света. Несколько голых берез были кривые и ломаные. Позади их-черное поле, на серый горизонт. Небо покрыто облаками, более серые, чем голубые. Много серых и темных цветов в изображении подчеркивает широкое пейзаж. Но это распространенной является очевидной. Во-первых, потому, что в церковь с колокольней, типичным для российских село средней полосы(полосы). И церковь в России живопись всегда была символом добра и света. Во-вторых, мы видим, признаки весны - огромный талой патч с водой, на правой стороне, луч солнца, освещающий изображения откуда-то извне, а основная часть, которая лишь подтверждает(не подтверждает) наши выводы о весной грачи. Они покрывали ветки березы, вернулись в свои старые гнезда, которые остались в осень. Грачи - перелетные птицы. Если они приехали, это значит, что весна-это просто началось.
The rooks have arrived
In the foreground is the loose dirty snow. It is dim and doesn’tgive the glare of the light. A few bare birches are curves and broken. Behind them is a black field, the gray horizon. The sky is covered with clouds, more gray than blue. A lot of gray and dark colors in the picture underlines the widespread landscape. But this widespread is apparent. Firstly, because of the Church with a bell tower, a typical for Russian village of the middle band(полосы). And the Church in Russian painting has always been a symbol of good and light. Secondly, we see signs of spring - a huge thawed patch with water on the right side, a ray of the sun that lights the picture from somewhere outside, and the main part, which only confirms(подтверждает) our conclusions about the spring are rooks. They covered the branches of a birch, returned to their old nests, which are left in the autumn. Rooks - migratory birds. If they arrived, it means that spring is just started.
На переднем плане - рыхлый грязный снег. Он тусклый и потому не дает блики на свету. Несколько голых берез - кривых и изломанных. За ними виднеется черное поле, серый горизонт. Небо, покрытое облаками, больше серое, чем голубое. Много серой и темной краски в картине подчеркивает заурядность пейзажа. Но эта заурядность кажущаяся. Во-первых, из-за берез видна церковь с колокольней, типичная для русской деревни средней полосы. А церковь в русской живописи всегда была символом добра, света. Во-вторых, мы видим признаки весны - огромную проталину с водой с правой стороны, луч солнца, освещающий картину откуда-то извне и главная деталь, которая только подтверждает наши выводы о весне - грачи. Они облепили ветки березы, вернулись в свои старые гнезда, которые покинули осенью. Грачи - перелетные птицы, раз они прилетели, значит, весна точно началась, в этом нет сомнений.
Биография Саврасова.
Alexei Kondratyevich Savrasov was a Russian landscape painter and creator of the lyrical landscape style.
His famous pictures Winter, NightWinter, Rainbow, Spring Day and The rooks have arrived.
The State Tretyakov Gallery (Russian: Государственная Третьяковская Галерея, Gosudarstvennaya Tretyâkovskaya Galereya; abbreviated ГТГ, GTG) is an art gallery in Moscow, Russia, the foremost depository of Russian fine art in the world.
The gallery's history starts in 1856 when the Moscow merchant Pavel Mikhailovich Tretyakov acquired works by Russian artists of his day with the aim of creating a collection, which might later grow into a museum of national art. In 1892, Tretyakov presented his already famous collection of approximately 2,000 works (1,362 paintings, 526 drawings, and 9 sculptures) to the Russian nation.[1][2]
The façade of the gallery building was designed by the painter Viktor Vasnetsov in a peculiar Russian fairy-tale style. It was built in 1902–04 to the south from the Moscow Kremlin. During the 20th century, the gallery expanded to several neighboring buildings, including the 17th-century church of St. Nicholas in Tolmachi.
The collection contains more than 130,000 exhibits, ranging from Theotokos of Vladimir and Andrei Rublev's Trinity to the monumental Composition VII by Wassily Kandinsky and the Black Square by Kazimir Malevich.
In 1977 the Gallery kept a significant part of the George Costakis collection.
In May 2012, the Tretyakov art Gallery played host to the prestigious FIDE World Chess Championship between Vishwanathan Anand and Boris Gelfand as the organizers felt the event would promote both chess and art at the same time.