Контрольная работа по "Английскому языку"

Автор работы: Пользователь скрыл имя, 19 Ноября 2013 в 12:20, контрольная работа

Описание работы

1. Переведите следующие предложения на русский язык, обращая внимание на
глаголы, обозначающие долженствование:
1. The consumer has to decide by how much the good A is preferred to the good B.
2. A great increase in the supply of money in the form of bank notes and bank credit is to result in inflation, that is, a rise in the general level of prices.
3. If prices change, the consumer will have to change the quantities demanded if he is to maintain utility at the same level.
2. Замените русские слова в скобках их английскими эквивалентами.
1. Large quantities of one good may be needed for compensating small
reduction in the other good if а (постоянный) level of (полезности) is
(должен поддерживаться).
2. In a free market it (предполагается) that every producer seeks to (максимизировать) profits by selling the product at as high a price as possible, and every buyer seeks to (максимизировать полезность) by obtaining the product at as low a price as possible.
3. Consumer demand is not the quantity that the consumers would like to have but the quantity that they want to pay for, (то есть), demand in the economic sense (смысл).
3. Выберите правильную форму причастия из предлагаемых в скобках вариантов.
1. Market is an (organizing/ organized) group of buyers and sellers of a particular good who are in contact with each other and who know the level of demand and supply so that there is only one price (calling/called) the market price.
2. Changes in prices of the products (producing/produced) with the same resources will change the supply.
3. The economist is interested in factors (affecting/ affected) the allocation of resources for producing particular goods.

Файлы: 1 файл

Theory of Demand.docx

— 30.32 Кб (Скачать файл)

Theory of Demand

Consumer demand is the quantities of a particular good that an individual

consumer wants and is able to buy as the price varies, if all other factors influencing

demand are constant.

That is, consumer demand is the relationship between the quantity demanded

for the good and its price. The factors assumed constant are prices of

other goods, income, and a number of noneconomic factors, such as social,

physiological, demographic characteristics of the consumer in question

(о котором идет речь).

The theory of demand is based on the assumption that the consumer having

budget constraint seeks to reach the maximum possible level of utility,

that is, to maximize utility, but he usually prefers to obtain more rather than

less. The consumer has to solve the problem of choice. Provided he is to maintain

a given level of utility, increases in the quantity of one good must be

followed by reductions in the quantity of the other good. The consumer has

to choose the specific goods within the limits imposed by his budget.

The concept of marginal utility is of great importance for solving the utility

maximization problem. The marginal utility of a good is the additional

utility obtained from consuming an additional unit of the good in question.

The marginal utility from consuming a good decreases as more of that good is

consumed. The income should be allocated among all possible choices so

that the marginal utility per dollar of expenditure on each good is equal to the

marginal utility per dollar of expenditure on every other good.

A price increase will result in a reduction in the quantity demanded. This

relationship between the quantity demanded of a good and its price is called

the law of demand. As the marginal utility from each additional unit of the

good consumed decreases, the consumer will want to buy more of this good

°nly if its price is reduced.

Market demand is the quantities of a good that all consumers in a particular

market want and are able to buy as price varies and as all other factors are assumed constant. Market demand depends not only on the factors affecting

individual demands, but also on the number of consumers in the market. The

law of demand also works with market demand.

Словарный минимум к тексту

consumer demand — потребительский

спрос

particular [pa'tikjub] а конкретный, частный,

отдельный

vary ['vean] v меняться, изменяться,

варьировать

constant ['konstant] а постоянный, неизменный;

непрерывный

that is — то есть

relationship [n'leijanjip] n отношение;

взаимоотношения; связь

assume [a'sjuim] v предполагать, допускать

assumption [a'sAmpJan] n предположение,

допущение

number ['плтЬэ] п количество, число

a number of— некоторое количество,

ряд

budget constraint ['bAd3it kan'streint] —

бюджетное ограничение (различные

наборы товаров, которые могут быть

куплены при данном размере дохода

по средним рыночным ценам)

budget ['bAd3it] л бюджет

maximum ['maeksimam] n максимум,

максимальное значение, высшая

степень

maximize ['maeksimaiz] v доводить до

максимальной величины, увеличивать

до предела, максимизировать

maximization [.mseksimai'zeijn] n максимизация

utility |ju:'tiliti] n полезность

marginal ['mammal] utility — предельная

(маржинальная) полезность (дополнительная

полезность, получаемая

от потребления дополнительной

единицы товаров или услуг)

prefer [pn'fa:] v (smth to smth) предпочитать

(что-л. чему-л.), отдавать предпочтение

obtain [ab'tem] v получать, добиваться

rather than ['га:бэбэп] — a не ...; скорее

(что-то, чем что-то другое)

choice [tfois] n выбор, отбор

choose [tfu:z] (chose [tfouz], chosen

['tfouzn]) v выбирать; предпочитать

provided [praVaidid] cj часто provided that

при условии что, в том случае если,

если

maintain [men'tem] v поддерживать,

сохранять

follow [Tolou] v (smb/smth) следовать (за

кем-л., чём-л.), придерживаться

(чего-л.), соблюдать (что-л.)

within [wi'Sm] prep в, в пределах, в рамках

additional [a'difnal] а дополнительный,

добавочный

unit ['ju:mt] n единица

per [рэ(:)] prep на, в (указывает на количество,

приходящееся на определенную

единицу)

per capita [pa'kaepita] — на человека

per head [pa'hed] - на душу населения

expenditure [iks'pendrtja] n расходы; сумма,

израсходованная для оплаты

товаров или услуг

result in [n'zAlt'in] v (smth) приводить к

(чему-л.), кончаться (чем-л.)

market demand — рыночный спрос, требования

рынка; общий объем товара,

который требуется по конкретной

цене в конкретный момент времени

depend [di'pend] v (on, upon) зависеть

(от); обусловливаться

affect [a'fekt] (smth) воздействовать,

влиять (на что-л.)

 

 

9. Переведите следующие предложения на русский язык, обращая внимание на

глаголы, обозначающие долженствование:

 

1. The consumer has to decide by how much the good A is preferred to the

good B.

2. A great increase in the supply of money in the form of bank notes and bank

credit is to result in inflation, that is, a rise in the general level of prices.

3. If prices change, the consumer will have to change the quantities demanded

if he is to maintain utility at the same level.

4. Not all partners in a firm must take an active part in management.

5. The economist should be able to say which factors affect the allocation

of resources for producing a particular good.

6. He ought to take a more active part in decision making on the exports

strategy of the company.

7. Provided additional inputs are to be obtained, producers must have

smaller risks of a fall of price between the time of making a decision

and the time of selling their products.

8. Having the aim to maximize profit, the producer should make a decision

how to reduce inputs.

10. Замените русские слова  в скобках их английскими эквивалентами.

 

1. Large quantities of one good may be needed for compensating small

reduction in the other good if а (постоянный) level of (полезности) is

(должен поддерживаться).

2. In a free market it (предполагается) that every producer seeks to

(максимизировать) profits by selling the product at as high a price as

possible, and every buyer seeks to (максимизировать полезность) by

obtaining the product at as low a price as possible.

3. Consumer demand is not the quantity that the consumers would like to

have but the quantity that they want to pay for, (то есть), demand in

the economic sense (смысл).

4. Economic system is the (особый) way in which the economic activity

in a country is organized, such as capitalism or socialism.

5. The model of consumer (расходы) on different goods (зависит от)

the level of consumer income.

6. Increases in the quantities demanded typically (изменяются) with different

goods as incomes rise.

7. Energy demand will increase at about 3.6 percent (в год) (в) the coming

ten years in the USA.

 

11. Выберите правильную  форму причастия из предлагаемых  в скобках вариантов.

 

1. Market is an (organizing/ organized) group of buyers and sellers of a particular

good who are in contact with each other and who know the level of demand

and supply so that there is only one price (calling/called) the market price.

2. Changes in prices of the products (producing/produced) with the same

resources will change the supply.

3. The economist is interested in factors (affecting/ affected) the allocation

of resources for producing particular goods.

4. Excess supply is a situation in which, at a certain price, the quantity of

a particular product (demanding / demanded) by buyers is less than the

quantity (supplying / supplied) by industry.

5. Improvements in technology may be a factor (leading to / led to) changes in agricultural supply.

6. At constant prices, an increase in income leads to an (increasing/ increased)

budget.

7. Every day in thousands of markets, consumers show which goods they

prefer (making / made) practical choices and (spending/ spent) money

on some particular goods rather than others.

 

9.  1.Потребитель должен решить, насколько хорошо предпочтительно 
хорошо б. 
2. Сильное увеличение предложения денег в виде банкнот и банковских 
кредит в результате инфляции, то есть рост общего уровня цен. 
3. Если изменения цен, потребитель будет вынужден изменить количество, требуемое 
если он хочет сохранить программу на том же уровне. 
4. Не все партнеры в фирме должна принимать активное участие в управлении. 
5. Экономист должен быть в состоянии сказать, какие факторы влияют на распределение 
ресурсов для производства конкретного товара. 
6. Он должен принять более активное участие в принятии решений на экспорт 
стратегия компании. 
7. Предоставляются дополнительные вклады должны быть получены, производители должны иметь 
меньшие риски падения цен между временем принятия решения 
и время продажи своей продукции. 
8. Имея целью максимизации прибыли, производитель должен принять решение 
как снизить затраты.

 

10.  1. Большие количества одного товара могут быть необходимы для компенсации небольшого 
снижение в других хорошо, если а (постоянный) уровень (полезности)  
(должен поддерживаться). 
2. В свободном рынке (предполагается), что каждый производитель стремится 
(максимизировать) доход путем продажи продукта на столь же высокую цену, 
возможно, и каждый покупатель стремится( максимизировать полезность)  
получение продукта при столь низких цен, как это возможно. 
3. Потребительский спрос является не количество, что потребители хотели бы 
но количество, которое они хотят оплатить, (то есть), спрос в 
экономический смысл (смысл). 
4. Экономической системы (особый) способ экономической деятельности 
в стране организовано, например, капитализм или социализм. 
5. Модели потребительского (расходы) на разные товары (зависит от) 
уровень доходов потребителей. 
6. Увеличение количества востребованных обычно (изменяются) с различными 
товаров по мере роста доходов. 
7. Спрос на энергию увеличится на 3,6% (в год) (в) ближайшие 
десять лет в США.

Постоянный – constant

Полезности – utility

Должен поддерживаться –  must be supported

Предполагается - it is assumed

Максимизировать – maximize

Максимизировать полезность - maximize utility

То есть – That

Особый  - Special

Расходы – Expenses

Зависит от – Depends on

Изменяются – Change

В год – In the year

В – In(per)

 

11. 1. Рынка (организация/ организованных) группы покупателей и продавцов конкретного 
хороший, которые находятся в контакте друг с другом и знают уровень спроса 
и предложения, с тем, что есть только одна цена (вызывающей/вызываемой) рыночная цена. 
2. Изменение цен на продукцию (производство/произведенных) с тем же 
ресурсы изменит питания. 
3. Экономист заинтересована в факторы (влияние/ пострадавших) распределение 
ресурсов на производство тех или иных товаров. 
4. Избыточное предложение-это ситуация, в которой, по определенной цене, количество 
конкретного продукта (требовательных / требовали) покупатели-это меньше, чем 
количество (поставки / предоставляемых) промышленности. 
5. Усовершенствования в технологии может быть фактором (ведущий / led) изменения в предложения сельскохозяйственной продукции. 
6. В постоянных ценах, рост дохода ведет к (увеличение/ увеличение) 
бюджета. 
7. Каждый день в тысячах рынков, потребителей показывают, какие товары они 
предпочитаете (решений / made) практические решения и (расходов/ расходов) деньги 
на некоторых конкретных товаров, чем в других.


Информация о работе Контрольная работа по "Английскому языку"