Автор работы: Пользователь скрыл имя, 18 Марта 2013 в 17:59, творческая работа
Moscow: Russia’s biggest, busiest and most over-stressed city. Right?
Well, surprisingly, perhaps not. While the anthem insists that Moscow never sleeps, the Federal Statistics Service has published figures challenging that popular claim.
A pilot study into how people use their time – or have it used for them – found that the capital works less and sleeps more than the national average.
Moscow works less and sleeps more
by Andy Potts at 06/06/2011 11:50
Moscow: Russia’s biggest, busiest and most over-stressed city. Right?
Well, surprisingly, perhaps not. While the anthem insists that Moscow never sleeps, the Federal Statistics Service has published figures challenging that popular claim.
A pilot study into how people use their time – or have it used for them – found that the capital works less and sleeps more than the national average.
100 minutes for free
According to the figures, an average working day for a Russian man is 8 hours, 14 minutes, half an hour more than the average for a woman.
But in Moscow, the average man can expect to spend just 5 hours 33 minutes toiling away – a saving of 101 minutes. Women average 5 hours 23 minutes.
That made the capital one of the least labor-intensive of the seven regions studied in the survey, Kommersant reported.
And it flies in the face of the widely-held belief that many Muscovites are compelled to work extra hours – and often extra jobs – in order make ends meet.
Time flies, traffic crawls
However, the picture is complicated by the long commutes most of us face to get to our shorter working days.
Stuck in lines of traffic, the average Russian spends about an hour getting to and from work. But in the capital the number of people commuting for two hours or more is twice the national average.
That wipes out more than half the potential extra free time on offer in Moscow, where 101 extra minutes out of the office translate into just 45 extra minutes of leisure time.
Despite this, the city that never sleeps often gets more shut-eye than its compatriots. Working men get almost half an hour’s more rest than their peers in Komi Republic, for example.
Leisure time
Traditionally Moscow has been regarded as a well-read city – but despite boasting the country’s largest bookstore, the survey found that even with their extra time away from the office, residents read just four minutes of fiction a day.
However, it is less in thrall to the TV screen than most: men watch for 1 hour 50 minutes a day, and women for nine minutes less, while in Nizhny Novgorod 2 hours 15 minutes is the average time goggling at the box.
But that still represents the largest slice of the 3 hours 46 minutes of free time available to men in the capital, or the 3 hours 1 minute for the average woman.
http://www.themoscownews.com/
Москва работает меньше и спит больше
Москва – самый большой, наиболее занятой и самый перенапряженный город. Правда?
Удивительно, но возможно и нет. В то время как гимн настаивает, что Москва никогда не спит, Федеральная Служба Государственной Статистики опубликовала цифры, бросающие вызов популярному мнению. Предметом изучения стало то, как люди используют свое время – или используют время для себя – обнаружено, что столичные жители работают меньше и спят больше чем в среднем жители России.
Сто минут бесплатно
В соответствии с цифрами, в среднем рабочий день российских мужчин 8 часов, 14 минут на полчаса больше чем в среднем для женщин.
Но в Москве, в среднем мужчина может ожидать проводить только 5 часов и 33 минуты работая – сохраняя 101 минуту. Для женщин средний показатель 5 часов 23 минуты.
Это делает столицу одним из наименее интенсивно работающих из семи регионов, в которых проводились исследования, сообщает Комерсант.
И это противоречит широко распространенному мнению, что многие москвичи вынуждены работать сверхурочно и часто иметь дополнительную работу, чтобы иметь достаточно денег чтобы сводить концы с концами.
Время летит, пробки ползут.
Однако картина осложнена тем, что более короткие рабочие дни заменяются длительной дорогой. Затрудненное движение на дорогах, в среднем россияне тратят около часа на дорогу от дома до работы. Но в столице большинство людей добираются до работы два часа и более, что в два раза больше, чем в целом по стране.
Что уничтожает более половины потенциального дополнительного свободного времени предлагаемого в Москве, где 101 дополнительная минута из офиса, становится только 45 минутами свободного времени.
Несмотря на это, город, который никогда не спит часто, получает больше сна чем соотечественники. Работающий человек имеет почти на пол часа больше отдыха чем такой же человек например в Коми.
Свободное время
Традиционно Москва считалась самым читающим городом, но несмотря на хвастовство самого большого книжного магазина страны, опрос показал что даже с учетом дополнительного времени, отнятого у офиса, жители читают художественную литературу только четыре минуты в день.
Однако это меньше чем посвящается телевидению: мужчины смотрят час и 50 минут в день, женщины на 9 минут меньше, в то время как в Нижнем Новгороде 2 часа 15 минут в среднем пялятся в экран.
Но это представляет самую большую часть этих 3 часов 46 минут свободного времени, доступного мужчинам в столице, или 3 часа 1 минута для женщин в среднем.
Sobyanin’s good year
by Natasha Doff at 20/10/2011 20:51
From the day he took office a year ago, Moscow Mayor Sergei Sobyanin has presented himself as a business-friendly city manager. At his inauguration he vowed to build a “modern investment climate” in Moscow by improving the city’s infrastructure, cleaning up the construction industry and reducing bureaucracy.
A year later, experts say they are pleased with the steps he has taken to improve the city’s business climate, although there is clearly still a long way to go.
Sobyanin’s task has not been an enviable one, as it would be difficult to imagine a tougher challenge than transforming Moscow into a world-class financial center.
Eighteen years under the thumb of former Mayor Yury Luzhkov left the city in a sorry state, with some of the world’s worst traffic problems and a construction industry riddled with corruption.
For the business community, a promising first step taken in Sobyanin’s early days was the near-complete overhaul at City Hall, bringing in a much younger, more dynamic group of officials there.
Among the new faces are some highly respected Russian decision-makers, including Andrei Sharonov, a liberal-minded former Deputy Economic Development Minister.
“A lot of young and technocratic people are being brought into the city administration to help direct the reform effort towards greater economic dynamism,” Yaroslav Lissovolik, Deutsche Bank’s chief economist in Moscow, told The Moscow News.
Sharonov and his team have been charged with the important task of steering a large-scale privatization program to get rid of unprofitable assets owned by the city government and bridge gaps in the budget.
Construction overhaul
Construction has perhaps been the sector where Sobyanin’s new broom has been most visible, although most of the work carried out so far has focused more on undoing faulty, often-stalled projects begun under Luzhkov.
Sobyanin has canceled some 200 real estate contracts totaling $35 billion in the past year, Vedomosti reported Thursday.
Meanwhile, investment is being pumped into projects that fit in better with the needs of the city, experts say. City Hall announced Wednesday that it has invested some 63 billion rubles ($2 billion) into a five-year plan to upgrade city infrastructure and housing.
Sobyanin’s administration has also sought to get more parked cars off main roads. By dismantling hundreds of kiosks, space has been cleared on sidewalks for parking, easing the pressure on the city’s overcrowded streets.
So far these measures have had only a limited effect – mainly serving to anger drivers and small businesses – but experts say they could have a big impact on cleaning up the city in the long run.
“These regulations are aimed more at making life better in the city than increasing its investment climate,” said Denis Sokolov, head of research at Cushman & Wakefield, a commercial real estate firm. “Within several years this could be reflected in the increase of Moscow’s investment attractiveness, although this process will be slow.”
New infrastructure hub
On infrastructure, progress is more difficult to define – due to the mammoth scale of the task.
So far most of the steps taken, such as creating bus lanes on busy roads and repaving sidewalks, have followed well-intentioned theory but have led to greater chaos in practice.
Moscow’s infrastructure problems are so vast that any real change can only be achieved through a massive overhaul, experts say. In the summer, Sobyanin put forward a plan to do just this – by expanding the city’s borders, creating a new infrastructure hub southwest of the city.
It remains to be seen whether this plan will work, with some critics arguing that it would have been better to focus on existing problems rather than throwing money at new projects to expand the city.
But Lissovolik, of Deutsche Bank, says that such projects are a step in the right direction.
“The authorities
are trying to find new and innovative ways to deal with the problems
that have been [plaguing] the city for the past decades,” Lissovolik
said. “Infrastructure development will probably
be the new paradigm shift, the key issue for Moscow city economic development
in the next 10 years.” http://www.themoscownews.com/
Хороший год Собянина
Со дня вступления в должность год назад, мэр Москвы Сергей Собянин показал себя как дружественный бизнесу городской администратор. На своей инаугурации он пообещал построить «современный инвестиционный климат» в Москве, за счет улучшения инфраструктуры города, приведения в порядок строительной отрасли и сокращения бюрократии.
Год спустя, эксперты говорят, что они довольны шагами, которые он сделал для улучшения делового климата города, хотя очевидно, что предстоит еще долгий путь.
Задача Собянина не завидна, так как было бы сложно представить более жесткий вызов, чем превращение Москвы в финансовый центр мирового уровня.
Восемнадцать лет под пальцем предыдущего мера Юрия Лужкова оставили город в плачевном состоянии, с одной из наихудших в мире транспортных проблем и пронизанной коррупцией строительной отраслью.
Для бизнес сообщества многообещающим первым шагом предпринятым в первые дни Собянина, был практически полный пересмотр городского управления, принесший значительно более молодых и более динамичных должностных лиц.
Среди новых лиц несколько высоко уважаемых российских лиц, принимающих решения, включая Андрея Шаронова, либерально настроенного бывшего заместитель министра экономического развития.
«Большое количество
молодых и технократических людей
воспитывается в городской
Шаронову и его команде была поручена важная задача по управлению крупномасштабными программами приватизации чтобы избавиться от убыточных активов принадлежащих городскому управлению и восполнить пробелы в бюджете.
Совершенствование строительной отросли
Строительство наверно было тем сектором, в котором новая метла Собянина была наиболее заметна, хотя большая часть работы проводимой до сих пор была сфокусирована на отмене ошибочных, часто заглохших проектов, начатых по началом Лужкова.
Собянин отменил около 200 строительств недвижимого имущества на общую сумму 35 миллиардов долларов в прошлом году, сообщила в четверг газета Ведомости.
Тем временем, эксперты считают, что инвестиции вкладываются в проекты, которые лучше подходят нуждам города.
Мэрия объявила в среду, что было вложено около 63 миллиардов рублей (2 миллиона долларов) в пятилетний план модернизации городской инфраструктуры и жилья.
Администрация Собянина также стремится убрать больше припаркованных автомобилей от основных дорог. Демонтаж сотен киосков, позволил очистить место на тротуарах для парковки, ослабив давление на переполненных улицах города.
Пока эти меры имели лишь ограниченный эффект – в основном послужившие причиной гнева водителей и владельцев малого бизнеса – но эксперты считают, что они могут оказать большое влияние на уборку города в долгосрочной перспективе.
«Эти распоряжения более
нацелены на создание лучших условий жизни
в городе чем на увеличение его инвестиционного
климата», считает Денис Соколов, глава
аналитического отдела компании Cushman &
Wakefield, фирмы занимающейся коммерческой
недвижимостью.
В течение нескольких лет это может иметь
отражение в улучшении инвестиционной
привлекательности Москвы, хотя эти процессы
будут медленными».
Новая инфраструктура центра
Влияние прогресса на инфраструктуру определить сложнее из-за огромных масштабов задачи.
До сих пор большинство предпринятых шагов, таких как создание автобусных маршрутов на загруженных дорогах и обновление дорожного покрытия тротуаров, имеют благие намерения в теории но создают больше хаоса на практике.
Проблемы инфраструктуры
Москвы настолько обширные, что любое
реальное изменение может быть достигнуто
только массовым капитальным ремонтом,
считают эксперты. Летом Собянин предложил
план сделать только это – за счет расширения
границ города, создание новой инфраструктуры
на юго-запад центра города.
Остается узнать, будет ли этот план работать,
некоторые критики считают, что было бы
лучше сосредоточиться на существующих
проблемах, чем тратить деньги на новые
проекты расширения города.
Но Лисоволик, из Дойче Банка, говорит, что такие проекты это шаги в правильном направлении.
«Власти пытаются найти новые и инновационные пути решения проблем которые «преследовали» город в течение последних десятилетий», говорит Лисоволик. «Развитие инфраструктуры будет возможно новой сменой парадигм, ключевым вопросом для экономического развития Москвы в следующие десять лет.
Moscow cabbies protest new laws
by Tom Washington at 10/08/2011 15:12
Taxi drivers on both sides of the law converged upon 1905 Goda Ploshchad Tuesday to raise hell over planned taxi legislation.
In a bid to crack down on the anarchic system of “gypsy cabs” that delights passengers but deprives the government of tax revenue, city mayor Sergei Sobyanin is ushering in new and draconian legislation.
Drivers are unhappy over clauses demanding that only the owner of a vehicle can use it as a taxi, that the taxi license goes to the vehicle and not the person and that a driver can only operate in the region where they live, RIA Novosti reported.
Unrealistic
“We are protesting against the demands of the new law,” Yaroslav Sherbinin, president of the taxi drivers’ trade union and leader of the demo, told Komsomolskaya Pravda. “What are you supposed to do if you have two cars or a person uses a car by power of attorney?
“If it’s like that then I wouldn’t be able to get a license because my car is in my wife’s name. We bought it on credit, you see they wouldn’t give me the loan. Does this mean I will have to work illegally?” he said.
And small taxi firm owner Oleg Amosov was no more impressed, “Now, in order to cross the region’s borders you would have to have an inter-regional agreement. It means that my people and I will simply be left without work. And what about taxi meters? Where am I to get 30,000 rubles ($1,020)?
Noise about nothing
But the pundits’ sympathy is limited, “A lot of the taxi drivers’ claims are reasonable,” Alexander Strelnikov of the transport infrastructure department at the Central Scientific and Research Project Institute told KP. “Why, for example do you need to paint all the cars one color?”
But he didn’t agree on everything, “As for the taxi meters, without doubt they must be there,” he said.
“It is mainly gypsy cab drivers who are unhappy. Everything is going badly for them, taxes are higher, regular MOT… And so they are demonstrating. But legal taxi drivers like the law. More than 3,000 of them have already gone and happily completed certification to go and work. This figure speaks for itself,” Yury Sveshnikov, executive director of the Moscow Transport Union, told KP.