Контрольная работа по "Английскому языку"

Автор работы: Пользователь скрыл имя, 02 Апреля 2013 в 10:21, контрольная работа

Описание работы

Работа содержит задания по дисциплине "Английский язык" и ответы на них

Файлы: 1 файл

контрольная работа готова.doc

— 142.50 Кб (Скачать файл)

 

Как написать деловое письмо

 

Есть много различных  причин, чтобы писать деловое письмо. Однако большинство деловых писем  следует за некоторыми общими руководящими принципами, как описано ниже.

Использую стиль блока, не нужно разбивать текст на параграфы. Поместите адрес человека, которому вы пишите в верхней части письма, ниже адрес вашей компании. После адреса, удвойте интервал и включите дату. Удвойте интервал (или сильно увеличьте, поскольку вы должны поместить часть письма в центре), и включите приветствие. Используйте Г. для мужчин, госпожа для женщин, если получатель не имеет звания, типа доктора, причина написания для вашего письма (например, «В отношении нашей телефонной беседы…»). Обоснуйте причину вашего письма (например, «Я пишу вам, чтобы подтвердить наш заказ…»). Сделайте любой запрос, который вам требуется (например, «Я был бы благодарным, если вы могли бы включить брошюру…»). Если нужно продлить контакт, обратитесь к этому контакту (например «Я ожидаю встретить вас в …»). Завершите письмо так (например «Спасибо за вашу быструю помощь…»). Закончите письмо приветствием (например «Искренне ваш…»). Вставьте 4 интервала и напечатайте ваше полное имя, и звание. Подписывают письмо между приветствием и напечатанным именем и званием. Сделайте резюме письма, по сути. Не используйте сокращенные формы глагола – их расписывают (например «не делайте вместо, нет»). Всегда держите копию корреспонденции для будущих справок.

14. Вставьте пропущенные слова в деловое письмо. В каждый пропуск необходимо вставить по одному слову.

apologize  Dear  enclosed  forward  Further

grateful  hesitate  regret  sincerely  wish

Canda Components, Ltd.

15 Temple Way

Coventry

Tel: (01203) 475866

Fax: (01203) 642024

 

Email: kenny@cheese.com

 

Elizabeth Fordham 
Sales Manager 
Cheese Specialists Inc. 
456 Rubble Road 
Rockville, IL 896756      25 May 2006

 

(1) __________ Ms Fordham,

 

(2) __________ to your letter of 22 May, I would like to (3) __________ for the confusion surrounding your order for components. This has occurred because you have ordered some components from our old catalogue and I (4) __________ to inform you that these have been withdrawn from sale. Please find (5) __________ a copy of our current catalogue showing the replacement models.

 

I would be (6) __________ if you would contact me at your earliest convenience to let me know whether you (7) __________ to proceed with your order from the new catalogue. Should you have any enquiries concerning the replacement components, please do not (8) __________ to ask.

 

I look forward to hearing from you.

 

Yours sincerely,

Anna Marx

 

Supplies Manager

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Canda Components, Ltd. 15 Temple Way

Coventry

Tel: (01203) 475866

Fax: (01203) 642024

 

Email: kenny@cheese.com

 

 

Elizabeth Fordham

Sales Manager

Cheese Specialists Inc.

456 Rubble Road

Rockville, IL 896756      25 May

 

Dear Ms Fordham,

 

Enclosed to your letter of 22 May, I would like to apologize for the confusion surrounding your order for components. This has occurred because you have ordered some components from our old catalogue and I regret to inform you that these have been withdrawn from sale. Please find further a copy of our current catalogue showing the replacement models.

 

I would be grateful if you would contact me at your earliest convenience to let me know whether you wish to proceed with your order from the new catalogue. Should you have any enquiries concerning the replacement components, please do not hesitate to ask.

 

I look forward to hearing from you.

 

Yours sincerely,

Anna Marx

 

Supplies Manager

15. Заполните  форму письма-запроса информацией,  данной ниже, расположив ее в  нужном порядке.

Lingua Services Galactic Ltd

 

69 Milk Street, LONDON SW7 6AW, UK

Tel: +44 20 123 4567 Fax: +44 20 765 4321

Email: info@linguaservicesgalactic.com Ms Andrea Philips

 

Dreamtime Movies Universal Ltd. 54 Oxford Road Skagnes SK3 4RG. 

 

Dear Ms Philips, Thank you for your letter of 22 January enquiring about our translation services. Lingua Services Galactic offer a full range of translation services to help you in the development of sales literature and web sites. I have pleasure in enclosing our latest brochures and price list from which you can see that our prices are highly competitive. I look forward to calling you in a few days.

 

Yours sincerely, James Brown. James T Brown. Sales Manager. Encl.

 

Dreamtime Movies Universal Ltd. 54 Oxford

Road Skagnes SK3 4RG.

12.11.2011

Lingua Services Galactic Ltd

 

69 Milk Street, LONDON SW7 6AW, UK

Tel: +44 20 123 4567 Fax: +44 20 765 4321

Email: info@linguaservicesgalactic.com

Ms Andrea Philips

Dear Ms Philips, Thank you for your letter of 22 January enquiring about our translation services.

Lingua Services Galactic offer a full range of translation services to help you in the development of sales literature and web sites.

I have pleasure in enclosing our latest brochures and price list from which you can see that our prices are highly competitive.

I look forward to calling you in a few days.

  James T Brown. Sales Manager. Encl.


Yours sincerely,   James Brown. 

 

16. Переведите  текст по своей специальности  письменно на русский язык. Ответьте  на вопросы после текста.

Текст для  специальности 060500 «Бухгалтерский учет и аудит»

Making the Change to International Accounting Standards

 

Global companies need to present their performance in a way that is easily understood by the competitive global markets.

Companies with global ambitions need to be heard and understood globally. Companies making the change to International Accounting Standards (IAS) are choosing a leading global financial reporting framework. IAS helps them to access the world’s capital markets and position themselves to be principal players in the global marketplace.

The changing financial reporting environment. Financial reporting reaches a wider audience than ever before, an audience that demands relevance, transparency and credibility in financial reporting. Some of the significant factors influencing the financial reporting environment include:

Investor demand. Growth in cross-border investment over the last twenty years is creating demand for high-quality, uniform financial reporting. Investment decisions are made primarily using publicly available information. Credible and transparent financial reporting is therefore critical to the effectiveness of the capital markets.

Technology. The barriers of physical distance are falling, driven down by cheaper yet more powerful computing, together with dramatic telecommunications improvements. Unclear or unreliable information draws a swift and punishing response from the investment community.

Globalisation. The world’s industries and economies are undergoing a radical transformation, with the pace of change accelerating. Major industries are converging and global leaders are emerging. Financial resources move swiftly and readily across borders, replacing isolated national economies with a new global economy.

Global Benchmarking. Investors look at the financial information of a company’s competitors too, whether based in the same country or in other parts of the world. Financial reporting that is not easily understood by global users is unlikely to bring new business or capital to a company.

Consumer demand. Consumers of financial information can increasingly ignore national boundaries, thanks to the benefits of technology. Clear information on a company’s performance, financial or other, is necessary for customers’ purchasing decisions. Demand for clarity comes not just from customers: employees, suppliers and other stakeholders are consumers of financial reporting too.

Investors and consumers demand world class financial reporting. Changing to IAS can deliver enhanced investor confidence and finance raising capabilities, improved comparability with your peers and consistent financial information to effectively manage your business.

1. In what way should global companies present their performance?

2. Why do companies with global ambitions make the change to IAS?

3. What is the result of the changing financial reporting environment?

4. What are the main factors influencing the financial reporting environment?

5. Why is credible and transparent financial reporting critical to the effectiveness of the capital markets?

6. What is the role of technology in the development of the financial reporting environment?

7. What does globalisation mean?

8. What financial reporting is unlikely to bring new business or capital to a company?

9. In what way can clear information be helpful to a consumer?

10. Why do investors and consumers demand world class financial reporting?

 

Глобальные компании должны представить  их работу тем путем, который легко  понят конкурентоспособными глобальными  рынками.

Компании с глобальными  амбициями нужно слышать и  понимать глобально. Компании, вносящие изменения в Международные Стандарты Бухгалтерского учета (IAS) выбирают ведущую глобальную финансовую отчетную структуру. IAS помогает им получать доступ к всемирным рынкам капитала и самостоятельной позиции, чтобы быть основными игроками на глобальном рынке.

Изменяющаяся финансовая среда  сообщения. Финансовое сообщение достигает более широкой аудитории чем когда-либо прежде, аудитории, которая требует уместности, прозрачности и доверия в финансовом сообщении. Некоторые из существенных факторов, влияющих на финансовую окружающую среду сообщения, включают:

Требование инвестора. Рост в международных инвестициях за прошлые двадцать лет создает спрос на высококачественное, однородное финансовое сообщение. Инвестиционные решения принимаются, прежде всего, с использованием публичной доступной информации. Вероятное и прозрачное финансовое сообщение поэтому является критичным к эффективности рынков капитала.

Технология. Преграды физического расстояния падают, ведомые вниз более дешевой все же более мощной вычислительной техникой, вместе с телекоммуникационными усовершенствованиями. Неясная или ненадежная информация влечет быструю и карающую реакцию инвестиционного сообщества.

Глобализация. Всемирные отрасли промышленности и экономические системы подвергаются радикальному преобразованию, с темпом ускорения изменений. Главные отрасли промышленности срастаются, и появляются глобальные лидеры. Финансовые средства перемещаются стремительно и с готовностью через границы, заменяя изолированные народные хозяйства новой мировой экономикой.

Глобальное Эталонное тестирование. Инвесторы смотрят на финансовую информацию конкурентов компании также как и на базируемую в той же самой стране или в других частях мира. Финансовое сообщение, которое не легко понято глобальными пользователями, вряд ли принесет новый бизнес или капитал к компании.

Потребительский спрос. Потребители финансовой информации могут все более и более игнорировать национальные границы, благодаря выгодам технологии. Чистая информация относительно работы компании, финансовой или дугой, необходимы для покупательных решений клиентов. Спрос на ясность прибывает не только от клиентов: служащие, поставщики и другие депозитарии спорного имущества – также потребители финансового сообщения.

Инвесторы и потребители  требуют мировой уровень финансового сообщения. Изменение на IAS может повлечь увеличенную секретность инвестора и финансов, повышая способности, улучшая сравнимость с вашими равными коллегами и последовательной финансовой информацией, чтобы эффективно управлять вашим бизнесом.

  1. Каким образом глобальные компании должны представить их работу?

Global companies need to present their performance in a way that is easily understood by the competitive global markets.

  1. Почему компании с глобальными амбициями делают замену на IAS?

Companies making the change to International Accounting Standards (IAS) are choosing a leading global financial reporting framework.

  1. Каков результат изменяющегося финансового сообщения?

Financial reporting reaches a wider audience than ever before, an audience that demands relevance, transparency and credibility in financial reporting.

  1. Какие главные факторы влияют на финансовую среду сообщения?

The main factors influencing the financial reporting environment are investor demand, technology, globalisation, global benchmarking, consumer demand.

  1. Почему вероятное и прозрачное финансовое сообщение, критично к эффективности рынков капитала?

Credible and transparent financial reporting is critical to the effectiveness of the capital markets because investment decisions are made primarily using publicly available information.

  1. Какова роль технологии в развитии финансовой среды сообщения?

The barriers of physical distance are falling, driven down by cheaper yet more powerful computing, together with dramatic telecommunications improvements. Unclear or unreliable information draws a swift and punishing response from the investment community.

  1. Что означает глобализация? What does globalisation mean

Major industries are converging and global leaders are emerging.

  1. Какое финансовое сообщение вряд ли принесет новый бизнес или капитал в компанию?

Financial reporting that is not easily understood by global users is unlikely to bring new business or capital to a company.

  1. Каким образом может очистить информацию, полезную для потребителя?

Consumers of financial information can increasingly ignore national boundaries, thanks to the benefits of technology.

  1. Почему инвесторы и потребители требуют мировой уровень финансовых сообщений?

Investors and consumers demand world class financial reporting because changing to IAS can deliver enhanced investor confidence and finance raising capabilities, improved comparability with your peers and consistent financial information to effectively manage your business.

 

 

Библиографический список

 

1. Симхович В.А. Практическая грамматика английского языка: Учеб. пособие. Минск: ИП «Экоперспектива», 1999.

2. Business Basics. D. Grant and R. McLarty. Oxford University Press, 2000.

3. New International Business English. L. Jones and R. Alexander. Cambridge University Press, 1998.

4. English Grammar on the Web // http://www.gsu.edu/~wwwesl/

egw/ indexl.html.

5. Your English Grammar Tutor On-Line // http://webnz.com/

checkers/grammar2.html.

 


Информация о работе Контрольная работа по "Английскому языку"