The Sequence of tenses (Согласование времен)

Автор работы: Пользователь скрыл имя, 21 Апреля 2012 в 22:13, контрольная работа

Описание работы

1. Please show me what you have made. 2. He said that he would be 7 o’clock. 3. Can you tell how you feel? 4. Please tell them that the meeting has been cancelled. 5. Please tell us what has happened. 6. I don’t want to tell you why I refused him. 7. I don’t know whose fault it is. 8. I don’t know when I will leave for Tver. 9. I’ll ring you up when I finish.

Файлы: 1 файл

Английский язык 4 семестр.doc

— 234.50 Кб (Скачать файл)


Автономная некоммерческая образовательная организация

высшего профессионального образования

Международный славянский институт

Факультет: Экономика и организация предпринимательства

Специальность: 080105.65 Финансы и кредит

 

Дисциплина: Английский язык

 

 

 

 

 

Контрольная работа

 

 

 

 

 

 

                                                                      Выполнила: студентка 2 курса

                                                                     Группа 21

 

                                                                      Научный руководитель

                                                                      Лопханова Н.И.

 

 

 

 

 

2010 г.

1. The Sequence of tenses (Согласование времен)

 

Упражнения

 

1. Закончите предложения.

1. Please show me what you have made. 2. He said that he would be 7 o’clock. 3. Can you tell how you feel? 4. Please tell them that the meeting has been cancelled. 5. Please tell us what has happened. 6. I don’t want to tell you why I refused him. 7. I don’t know whose fault it is. 8. I don’t know when I will leave for Tver. 9. I’ll ring you up when I finish.

 

2. Вставьте нужное слово вместо пропусков. Переведите предложения.

1. Do you know what they are talking about? 2. He said that he would come on Sunday. 3. I feel that he is right. 4. Sorry! I didn’t hear what you said. 5. I feel what he’s going to say. 6. He doesn’t know what to do. 7. I’ve heard that Peter is coming bask to Moscow soon. 8. Can you tell us what you have decided to do? 9. Please tell him that I’m leaving tomorrow afternoon. 10. Please tell me what you think of it.

1.Вы знаете, о чем они говорят? 2. Он сказал, что придет в воскресенье. 3. Я чувствую, что он прав. 4. Извините, я не слышал, что вы сказали. 5. Я догадываюсь, что он собирается сказать. 6. Он не знает что делать. 7. Я слышал, что Петр скоро вернется в Москву. 8. Вы можете сказать нам, что вы решили делать? 9. Пожалуйста, сообщите ему, что я уезжаю завтра утром. 10. Пожалуйста, скажите мне, что вы думаете об этом.

 

3. Выберете нужную форму глагола. Переведите предложения.

He said he (is staying, was staying) at the hotel "Moscow".

They realized that they (lost, had lost) their way in the dark.

He wondered where I (study, studied).

I thought that I (shall be, should be) free at that time.

The house was very quiet when I (get, got) home.

The policeman asked us where we (are going, were going).

Suddenly everybody realized why the traveler (ordered, had ordered) the waiter to take the oysters to the horse.

My friend asked me who (is playing, was playing) the piano in the sitting-room.

The secretary said she (is, was) busy.

She said she (will be, would be) ready at 5.

Он сказал, что остановился (живет) в гостинице «Москва».

Они поняли, что заблудились в темноте.

Он поинтересовался, где я учусь.

Я подумал, что буду свободен в это время.

В доме было очень тихо, когда я пришел.

Полицейский спросил нас, куда мы идем.

Неожиданно все поняли, почему путешественник приказал официанту отнести устриц лошади.

Мой друг спросил меня, кто играет на пианино в гостиной.

Секретарша сказала, что она занята.

Она сказала, что будет готова в 5.

 

2. Complex Object (Сложное дополнение)

 

Упражнения

1. Выполните следующие задания по модели.

Model 1: A: Are you sure he told Ann?

               B: Yes, I heard him tell her.

Are you sure…

1.      Are you sure Jack invited Mrs. Jones?

Yes, I heard him invite her.

2.      Are you sure Ann asked her for the keys?

Yes, I heard her ask for them.

3.      Are you sure the bell rang?

Yes, I heard it ring.

4.      Are you sure the lift doors shut?

Yes, I heard it shut.

5.      Are you sure the driver apologized?

Yes, I heard him apologize.

 

Model 2: A: He shouts at his sisters.

                B: But why do you let him shout at his sisters?

He…

1.      He upsets everyone.

But why do you let him upset everyone?

2.      He misses school every Monday.

But why do you let him miss school?

3.      He stays in bed all Saturday.

But why do you let him stay in bed all Saturday?

4.      He uses awful language.

But why do you let him use awful language?

5.      He watches TV all Saturday.

But why do you let him watch TV all Saturday?

 

Model 3: A: Do you want to make a speech?

                B: No, I want you to make a speech.

Do you want to…?

1.      Do you want to speak first?

No, I want you to speak first.

2.      Do you want to give a talk?

No, I want you to give a talk.

3.      Do you want to buy souvenirs?

No, I want you to buy souvenirs.

4.      Do you want to take photographs?

No, I want you to take photographs.

5.      Do you want to attend the correspondence?

No, I want you to attend the correspondence.

 

2. Поставьте глагол в нужную форму и переведите предложения.

1. Не made her repeat the message. 2. They won’t let us leave the Customs till our luggage has been examined. 3. I heard the door opening and saw a shadow move across the floor. 4. I advised him to ask the bus-conductor to tell him where to get off. 5. She expects her husband to pay all the household expenses although she has a good job, too. 6. What do you want me to tell him? 7. I saw the plane crash into the hill and burst into flames. 8. Her father doesn’t allow her to go to the cinema alone. 9. Who told the nurse give the sick man this medicine? 10. She is watching her mother make some cakes.

1. Он заставил ее повторить донесение. 2. Они не разрешат нам уйти из таможни, пока наш багаж не будет проверен. 3. Я слышал, как дверь открылась, и видел, как тень скользнула по полу. 4. Я посоветовал ему попросить кондуктора сказать ему, где сходить. 5. Она ожидает, что ее муж оплатит все расходы по дому, хотя у нее тоже хорошая работа. 6. Что вы хотите, чтобы я сказал ему? 7. Я видел, как самолет врезался в холм и вспыхнул. 8. Ее папаня не разрешает ей ходить в кино одной. 9. Кто приказал медсестре давать больному это лекарство? 10. Она смотрит как ее мать готовит пирожные.

 

3. Переведите предложения.

1. Я видел, что он подошел к ней и что-то сказал. 2. Мы не ожидали, что он опоздает на лекцию. 3. Мне бы хотелось, чтобы он закончил эту работу. 4. Я думаю, что он хороший менеджер. 5. Мы наблюдали, как дети играли в саду.

1. I saw him come up to her and say something. 2. We did not expect him be late for the lecture. 3. I would like him to finish this work. 4. I think him to be a good manager. 5. We watched the children playing in the garden. 

 

 

3. Complex Subject (Сложное подлежащие)

 

Упражнения

1. Определите в каких предложения использован Complex Object, а в каких Complex Subject. Переведите предложения.

1. He said he would try to get on the afternoon flight. (Complex Object) 2. He is said to have established another record. (Complex Subject) 3. I'd like you to join us. (Complex Object) 4. They are unlikely to get the station in time. (Complex Subject) 5. I'm happy to meet you. (Complex Object) 6. He saw Peter hand the papers to Mr. Bailey. (Complex Object) 7. He was chosen a leader. (Complex Object) 8. She was reported to be out of danger. (Complex Subject) 9. Teachers want pupils not to be late for classes. (Complex Object) 10. The child was found sitting out the floor. (Complex Subject) 11. Many people saw him crossing the road in the wrong place. (Complex Object) 12. He is certain to have kept the appointment. (Complex Subject) 13. I regret to say he thinks too much of himself. (Complex Subject) 14. Bill turned out to be a very good translator. (Complex Subject) 15. Everyone heard the assistant-manager apologize to him. (Complex Object)

1. Он сказал, что попытается попасть на дневной рейс. 2. Говорят он установил еще один рекорд. 3.  Я хотела бы, чтобы вы присоединились к нам. 4. Они вряд ли доберутся до станции вовремя. 5. Я рад познакомиться  с вами. 6. Он видел, что Петр вручил документы господину Бейли. 7. Он был избран лидером. 8. Сообщили, что она вне опасности. 9. Учителя хотят, чтобы ученики не опаздывали на занятия. 10. Ребенка нашли сидящем на полу. 11. Многие люди видели как он переходил улицу в неположенном месте. 12. Он несомненно пришел во время на назначенное место. 13. С сожалением должен сказать, что он слишком высокого мнения о себе. 14. Билл оказался очень хорошим переводчиком. 15. Все слышали, как заместитель менеджера извинялся перед ним. 

 

2. Перефразируйте предложения, используя Complex Subject. Переведите предложения.

Examples: They believed that he was working on the report.

-He was believed to be working on the report.

They watched how the sun was rising.

- The sun was watched rising.

1. They thought that Ted would stay with his friends. 2. They noticed how she was hiding things. 3. They expected him to come back tonight. 4. They heard him singing a beautiful song. 5. She thought he was a spoiled child. 6. They believe that you are a good worker. 7. They treated him as a child. 8. They said she was fast asleep. 9. They heard her playing the piano. 10. They elected him President.

1. Ted was thought to stay with his friends. Думали, что  Тед остановится у своих друзей. 2. She was noticed to be hiding things. Заметили, что она прячет вещи. 3. He was expected to come back that evening. 4. He was heard singing a beautiful song. Слышали, как поет красивую песню. 5. He was thought to be a spoiled child. Слышали, что он избалованный ребенок. 6. You are believed to be a good worker. Считают, что вы хороший работник. 7. He was treated as being a child. Считали, что он еще ребенок. 8. She was said to be fast asleep. Сказали, что она крепко спит. 9. She was heard to be playing the piano. Слышали, как она играет на пианино. 10. He was authorized to be President. Он был уполномочен стать президентом.

 

3. Раскройте скобки, выбрав нужную форму глагола (инфинитив, причастие 1, причастие 2). Переведите предложения.

1. He is said to prefer swimming to boating. 2. The book was seen torn. 3. They were noticed smoking. 4. The young man turned out to be an excellent centre forward. 5. They are certain to agree with you. 6. She is unlikely to lend you the text book. 7. The child was seen playing with his toy-car. 8. The girl was left sleeping. 9. The delegation was expected to come. 10. He was considered as being an excellent actor.

1. Говорят, что он предпочитает плаванье гребле. 2. Видели, что книга порвана. 3. Заметили, что они курят. 4. Оказалось, что молодой человек отличный центральный нападающий. 5. Они, конечно же, согласятся с вами. 6. Маловероятно, что она одолжит вам учебник. 7. Ребенка видели играющим со своей машинкой. 8. Девочку оставили спящей. 9. Ожидалось, что прибудет делегация. 10. Считали, что он превосходный артист.

 

 

4. The Indirect speech (Косвенная речь)

 

Упражнения

1. Вставьте вместо пропусков глаголы to tell и to say, используя их прошедшие формы. Переведите текст.

Last night, Stephen’s dad told him to go to bed at 10 o’clock. But Stephen said that he wanted to watch a programme on TV. He said that it was a documentary about wild animals and that he had wanted to watch it all week. But his dad said that he couldn’t watch it and told him that he could stay up later next week.

Stephen was angry and told his gran that he wanted to watch TV. His gran said that he could watch the program but he had to go to bed as soon as it finished. His dad was furious!

Прошлым вечером папа Стивена велел ему лечь спать в 10 часов. Но Стивен сказал, что он хочет посмотреть программу по ТВ. Он сказал, что это документальный фильм о диких животных и что он хотел увидеть его всю неделю. Но папа сказал, что он не может смотреть его и сказал ему, что он может сидеть допоздна на следующей неделе.

Стивен рассердился и сказал своему деду, что он хочет смотреть ТВ. Дед сказал, что он может смотреть эту программу, но ему придется лечь спать, как только она закончится.

 

2. Вчера вы встретили своего друга Чарли. Чарли рассказал вам много интересного. Перескажите, что он вам рассказал.

1. I’m thinking of going to live in Canada.

He was thinking of going to live in Canada.

2. My father is in hospital.

His father was in hospital.

3. Nora and Jim are getting married next month.

Nora and Jim were getting married the next month.

4. I have not seen Bill for a while.

He had not seen Bill for a while.

5. I have been playing tennis recently.

He had been playing tennis recently.

6.   Margaret has had a baby.

Margaret had had a baby.

7.   I do not know what Fred is doing.

He did not know what Fred is doing.

8.   I hardly ever go out these days.

He hardly ever went out those days.

9.   I work 14 hours a day.

He worked 14 hours a day.

10. I will tell Jim I saw you.

He would tell Jim he had seen me.

 

3. Переведите предложения в косвенную речь. Переведите предложения.

1. “Eat more fruit and vegetables”, the doctor said. The doctor said that he/she should eat more fruit and vegetables. Врач сказал, что он/она должны есть больше фруктов и овощей.

2. “Read the instructions before you switch on the machine”, he said to me. He told me to read instructions before I switched on the machine. Он велел мне читать инструкции, прежде чем я включу машину.

3. “Shut the door, but don’t lock it”, she said to us. She told us to shut the door, but not lock it. Она велела нам закрыть дверь, но не запирать ее.

4. “Can you speak more slowly? I can’t understand”, he said to me. He asked me if I could speak more slowly as he could not understand. Он спросил меня, не могу ли я говорить помедленнее, так как он не понимает.

5. “Don’t come before 6 o’clock”, I said to him. I told him not to come before 6 o’clock. Я велел не приходить ему раньше 6 часов.

 

5. Expressions: used to do, be used to doing, would do (Выражения)

 

Упражнения

1. Переведите предложения.

1. Tom used to travel a lot. Том раньше много путешествовал.

2. Ann used to have long fair when she was a child. У Ани раньше были длинные волосы, когда она была ребенком.

3. When she was a child she used to eat ice – cream. Когда она была ребенком она обычно ела мороженое.

4. He used to study hard when he was a student. Он раньше учился старательно, когда был студентом.

5. Jill used to drink coffee. Джил раньше пила кофе.

 

2. Употребите глагол would со следующими основными глаголами: to be, to take, to shake. Переведите предложения.

1. We used to live next to a railway line. Every time a train went past, the whole house would shake.

2. That cinema is nearly always empty now. I remember a few years ago it would be crowded every night.

Информация о работе The Sequence of tenses (Согласование времен)