Автор работы: Пользователь скрыл имя, 05 Мая 2013 в 18:21, курсовая работа
Гражданско-патриотическое воспитание в современных условиях - это целенаправленный, нравственно обусловленный процесс подготовки подрастающего поколения к функционированию и взаимодействию в условиях демократического общества, к инициативному труду, участию в управлении социально ценными делами, к реализации прав и обязанностей, а также укрепления ответственности за свой политический, нравственный и правовой выбор, за максимальное развитие своих способностей в целях достижения жизненного успеха. Гражданское и патриотическое воспитание способствует становлению и развитию личности, обладающей качествами гражданина и патриота своей страны
Введение………………………………………………………………………...3
Глава I …………………………………………………………………………..7
1.1. Значение и основы гражданско-патриотического воспитания личности
1.2. Формирование гражданственности младших школьников как интегративного качества личности ………………………………............….15
1.3. Методика гражданско-патриотического воспитания в начальной школе ………………………………………………………………………….22
Глава II ………………………………………………………………………..26
2.1.Организация воспитательной работы по формированию гражданско-патриотической культуры личности в Республике Беларусь
2.2. Особенности гражданско-патриотического воспитания младших школьников……………………………………………………………………33
2.3.Формы гражданско-патриотического воспитания младших школьников ………………………………………………………………………………….36
Заключение ……………………………………………………………………41
Приложение …………………………………………………………………. 42
Список использованная литература …
Нацыянальная кухня беларусаỳ
- Вы калi-небудзь задумвалiся над тым, для чаго людзi ходзяць у госцi?
- З даỳняга часу людзi хадзiлi адзiн да аднаго, дзялiлiся горам i радасцю, сустракалiся i гаварылi кожны аб свам, успамiналi тое, што было, i марылi пра тое, што будзе.Пра беларусаỳ заỳсёды казалi, што iх адметнай рысай з’яỳляецца гасцiннасць. Паслухайце, калi ласка, адну гiсторыю i адкажыце на пытанне: якi самы галоỳны прадукт харчавання на стале ỳкожнаг беларуса?
Настаỳнiк чытае прытчу «Хлеб»
Была нядзеля. Гаспадыня накрыла святочны стол. Чаго толькi на iм не было: i грэцкая каша, i салата, i смажанае мяса, i нават фаршыраваны шчупак. Усе стравы атрымалiся вельмi смачныя. Але не паспела гаспадыня выйсцi, як яны заспрачалiся памiж сабою, якая з iх самая галоỳная. Кожная была ỳпэỳнена, што яна найважнейшая. Як тут быць?- А давайце дамовiмся, - прапанавалi агуркi, - каго першага возьмуць у рукi, той i галоỳны.На тым i пагадзiлiся.Гаспадыня запрасiла гасцей да стала. Калi ỳсе паселi, саамы стары i паважаны дзед агледзеỳ стол i запытаỳся, цi ỳ кожнага ỳсё ёсць. Потым яшчэ раз зiрнуỳ на стол i хiтравата ỳсмiхнуỳся:
- Гаспадынька, а нешта ж я не бачу на стале самага галоỳнага…
- Чаго? – падхапiлася гаспадыня.
- Паглядзi, сама ỳбачыш…
Жанчына акiнула ỳважлiвым вокам стол i пляснула далонямиi:
- Гэта ж трэба – хлеб не падала! Так круцiлася, што пра самае галоỳнае забылася.Людзi за сталом заỳсмiхалiся, павесялелi, а гаспадыня прынесла вялiкi бохан свежага духмянага хлеба i падала дзеду. Той узяỳ нож i пачаỳ лусту за лустай кроiць яго, рук гасцей самi сабой пацягнулiся да хлеба.Усе стравы сцiхлi. Хлеб! Ён нiколi не прыядаецца i нiколi не лiшнi. Ён i ёсць усяму галава.
- Хлеб трэба абавязкова
даядаць; старыя людзi кажуць, што
калi пакiнеш кавалачак хлеба,
- Так, здаỳна бульба з’яỳлялася любiмай ежай беларусаỳ. Яе называюць на Беларусi «другiм хлебам». Бульба i хлеб – два самыя важныя прадукты харчавання. З бульбы можна прыгатаваць больш за 700 розных страỳ. А якiя вы ведаеце стравы, прыгатаваныя з бульбы?
-Пералiчыце, калi ласка.
Конкурс «Стравы з бульбы»
Дзецi могуць зрабiць спiсы страỳ з бульбы. У гэтым конкурсе выйграе той, у каго спiс большы.
- Бульбу славяць таксама i ỳ беларускiх песнях. Давайце паслухаем песню-танец «Бульба».
Гучыць песня.
- Так, хлеб i бульба – самыя галоỳныя стравы беларусаỳ. Без iх нельга ỳявiць сабе святочны i будзённы абед альбо вячэру.
Гiсторыка – культурная спадчына Беларусi
- Калi ỳзяць у рукi цыркуль i на геаграфiчнай карце абвесцi кругам Еỳропу, то яе цэнтр будзе на тэрыторыi Беларусi, недзе памiж Мнскам i Гродна, дакладней, цэнтр акружнасцi трапляе на гарадок пад назвай Мiр. Кажуць, што славутая геаграфiчная кропка знаходзiцца пад сценамi Мiрскага замка.
Мiрскi замак - жамчужына беларускага каменнага дойлiдства. Згодна з легендай, ён пабудаваны таямнiчымi асiлкамi i iснуе са спрадвечных часоỳ. Адзiнай думкi пра дату ỳзнiкнення замка няма, афiцыйная версiя- пачатак 16 стагоддзя.Iснуе выраз: «Легенды для замка, што сэрца для чалавека». Ёсць легенды, звязаныя з Мiрскiм замкам. Кажуць, што ỳ адну з яго сцен ỳмуравана каменная галава барана. Яшчэ кажуць, што, калi яе дастаць з кладкi, то замак у той жа час разбурыцца. Праỳда, зрабiць гэта немагчыма: не дазваляе якасць старой кладкi. У сценах замка i зараз можна сустрэць цэглу з адбiткам ножкi дзiцяцi, лап сабак i кошак.Мiрскi замак – яшчэ адзiн сiмвал Беларусi.
Конкурс «Гарады Беларусi»
- Цяпер мы праверым, як добра вы ведаеце гарады нашай краiны.
Вучнi па чарзе называюць па адным горадзе РБ. Перамагае той, хто апошнiм назаве горад.Блакiтныя каралi Беларусi.Ваду называюць блакiтным багаццем. Без яе не можа жыць чалавек. 2\3 паверхнi Зямлi складаюць акiяны, моры, рэкi, азёры. Але гэтым багаццем валодаюць не ỳсе краiны.Беларусь невыпадкова называюць сiнявокай. Яна адносiцца да краiн, багатых воднымi рэсурсамi. А самае галоỳнае – Беларусь уваходзiць у дзесятку краiн, што валодаюць самай смачнай прэснай вадой i вялiкiмi яе запасамi.
Вiктарына «Вадаёмы i iх жыхары»
- Якое возера самае вялiкае?
- Якiя азёры вам вядомы яшчэ?
- Якiя рэкi Беларусi самыя вялiкiя?
- Якiя яшчэ рэкi Беларусi вы ведаеце?
- Хто з’яỳляецца жыхаром вадаёмаỳ?
- Якiя птушкi жывуць на вадзе цi каля яе?
- Якiя жывёлы жывуць каля вады?
- Якую рыбу можна злавiць у нашых вадаёмах?
Рэфлексiя «Закончы сказ»
- Вось i падышла да канца наша размова пра цудоỳную, прыгожую, самабытную краiну – нашу Радзiму беларусь.
Я ганаруся тым, што…
Для мяне Беларусь…
Да нацыянальных сiмвалаỳ Беларусi адносяцца…
Хочацца закончыць наш занятак радкамi:
О, Беларусь! Старонка дарагая,
Мне без цябе – як дрэву без вады.
Хоць непрыкметнай птушкай твайго гаю,-
Абы з табой…Навекi, назаỳжды!
Список использованной литературы
Абрамова, Г.С. Практическая психология. Учебник для высшей школы. - М.,2004.
Азбука нравственного воспитания. Под ред. И. А. Каирова, О. С. Богдановой. – М.: Просвещение, 1996.
Артюхова, И. С. Ценности и воспитание// Педагогика, 1999, №4.
Богданова, О.С., Калинина О.Д., Рубцова М.Б. Этические беседы с школьниками. - М., 1997.
Божович, Л.И., Конникова, Т.Е. Нравственное формирование личности школьника в коллективе. - М., 2000.
Болдырев, Н.И. Нравственное воспитание школьников: (Вопросы теории). – М.: Педагогика, 1989.
Барчук, А. Л. Грамадзянскае выхаванне школьнікаў: Вучэб.-метад. дапам. для настаўнікаў і кл. кіраўнікоў агульнаадукац. устаноў /А. Л. Барчук, М. У. Грудзінскі. – мн.: Адукацыя і выхаванне, 2004. – 120 с.
Бедулина, Г. Ф. Методическое
сопровождение идеологической работы
в общеобразовательных
Будкевич, В. В. Гражданское
воспитание детей и учащейся молодежи:
пособие для руководителей
Богданова, О.С., Калинина О.Д., Рубцова М.Б. Этические беседы с школьниками. - М., 1997.
Барчук, А. Л. Грамадзянскае выхаванне школьнікаў: Вучэб.-метад. дапам. для настаўнікаў і кл. кіраўнікоў агульнаадукац. устаноў /А. Л. Барчук, М. У. Грудзінскі. – мн.: Адукацыя і выхаванне, 2004. – 120 с.
Волков, Б.С., Волкова Н.В. Детская психология развития М., 2000.
Галузинский, В. М. Индивидуальный подход в воспитании учащихся. – Киев: Радянськая школа, 1982.
Гиппенрейтер, Ю.Б. Общаться с ребенком. Как. - М.,2005.
Даль, В.И. Толковый словарь живого велико русского языка. – М., 2005.
Жоголь-Лабзеева, И.П. Формирование гражданской культуры/ И.П. Жоголь-Лабзеева //Праблемы выхавання. - 2009. - №1. - с.17 - 21.
Зосимовский, А.В. Нравственное воспитание и учитель в условиях социальных перемен. Педагогика, 1998, №7.
Кабуш, В. Т. Актуальные ценности детского объединения. / В. Т. Кабуш // Праблемы выхавання. - 2003. - №6. - С.73-83
Каиров, И.А. Нравственное развитие младших школьников в процессе воспитания. - М.: Просвещение, 1989.
Калюжный, А.А. Роль учителя в нравственном воспитании школьников. – М., 1998.
Кузнецова, Л. В. Гармоническое развитие личности младшего школьника: Кн. для учителя. – М.: Просвещение, 1988.
Лихачёв, Б.Т. Педагогика. Курс лекций: Учеб. Пособие для студентов пед. учебн. заведений и слушателей ИПК и ФПК. – М.: Прометей, Юрайт, 2006.
Макаренко, А.С. Лекции о воспитании детей. – Соч. в 7-ми т. т. IV. М., 1979.
Методологические основы
педагогики [Электронный ресурс].- Режим
доступа http://www.vsu.by/
Методические рекомендации
«Актуальные аспекты
Непрерывное воспитание детей и учащейся молодежи в Республике Беларусь: Концепция; Программа непрерывного воспитания детей и учащейся молодежи в Республике Беларусь на 2006–2010 годы. – Мн. : НИО, 2007.
Натанзон, Э.Ш. Психологический анализ поступков ученика.– М., 2001.
Немов, Р. С. Психология. В трех книгах. Кн. 1.: Общие основы психологии. – М.: Владос, 2000.
Нравственное воспитание личности школьника. Под ред. Колдунова, Я.И.- Калуга, 1997.
Ожегов, С.И. , Шведова, Н.Ю. Толковый словарь русского языка, 2 издание – М.,2002.
Педагогика: Учеб. Пособие для студентов пед. ин-тов. под ред. Ю.К. Бабанского. – 3-е изд., доп. и перераб. – М., Просвещение, 1999.
Подласый, П.И. Педагогика: Учебник для студентов высш. пед. учеб. заведений. – М.: Просвещение, 1996.
Проблемы правового
Сборник материалов, разработанный под эгидой Совета Европы / под ред. Н. Воскресенской, И. Фрумина. – 2-е изд. – М., 2000.
Проблемы правового
Рожков, М. И. Байбородова, Л. В. Организация воспитательного процесса в школе: Учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений. – М.: Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2000.
Сенько, В. Г. Воспитание у младших школьников норм поведения (Работа с трудными детьми). – Минск: Народная асвета, 1976.
Сластенин, В. А. Исаев, И.Ф. Мищенко, А.И. Шиянов, Е.Н. Педагогика. Уч. пособие для студентов педвузов. – М.: Школа-пресс, 2002.
Сухомлинский, В.А. Избранные педагогические сочинения. - М., 1980г.
Трофимова, Н. М. Нравственные ориентиры младшего школьника Педагогика, 1997, №6.
Ушинский, К. Д. Собрание сочинений. т II. – М., 1980.
Ушакова, З.П. Истоки патриотизма – в семье / З.П. Ушакова // Праблемы выхавання. – 2005. – № 2. – с. 36–38
Ушинский К.Д. О народности и общественном воспитании. – М., 1972
Формирование личности: проблемы комплексного подхода в процессе воспитания школьника. Под ред. Г. Н. Филонова. – М.: Педагогика, 1983.
Фридман, Л. М. Кулагина, И. Ю. Психологический справочник учителя. – М.: Просвещение, 1991.
Харламов, И.Ф. Нравственное воспитание школьников: Пособие для клас. руководителей. – М.: Просвещение, 1983.
Харламов, И.Ф. Педагогика: Учеб. пособие.-4е изд., перераб. И доп.-М.: Гардарики, 2002.
Храмцова, Ф. И. Детские и молодежные организации и объединения: Воспитание гражданской направленности школьников : пособие для заместителей директоров школ по воспитательной работе, классных руководителей, педагогов-организаторов / Ф. И . Храмцова. – Минск: Нац. ин-т образования, 2008. – 160 с.
Щуркова, Н.Е. Классное руководство: теория, методика, технология. – М.: Педагогическое общество России, 2001.
Информация о работе Значение и основы гражданско-патриотического воспитания личности